Hodnocení a zkušenosti s autem
Nejsem sportovní řidič. Mám rád komfort, rychlost při cestování.
VW Passat 4x4 sedan z roku 2003 jsem koupil v roce 2006. Měl najeto 80 000 kilometrů a byl přímo od prodejce, který ho i prodával. Majitel byl ředitel firmy, co dojížděl denně do Prahy. Auto je v maximální výbavě: černá kůže, xenony, tempomat, navigace, vyhřívání sedaček, obložení pseudo karbon.
Jezdil jsem s Fábií, Golfem, Mini Cooprem, Octávií. Každé auto mělo něco do sebe, a přestože Passat není ve všem nejlepší, představuje pro mě průsečík dobrých vlastnotí. Motor 1.9 TDI, 131 koní je dostatečně rychlý ve městě i dálnici. První dva stupně se musí více točit, což znamená větší hlučnost, ale od stupně tři je zátah silný. Maximální rychlost jsem zkusil na dálnici: 210 km. Auto se dobře a stabilně cítí ve 160 km a ještě je tam rezerva.
Líbí se mi odpor volantu (o citu se mluvit nedá), ostatní auta mi přišla příliš přeposilovaná. Krátká řadící páka chce občas více síly, ale mechanický pocit řazení je prima. Všechny ovládací prvky mají i po letech příjemný chod, elektronika funguje bezchybně. Ten pocit z chodu, zvuku a povrchu ovládacích prvků byl nejlepší ze všech jmenovaných aut.
Méně pohodlná se mi zdají sedadla: mám kožená, s bederní opěrkou a vyhříváním (začnou hřát po 3 minutách). Sedák je kratší než v Octávii, takže nemám tak dobře podepřená stehna. Opěrka hlavy je krátká, proti Volvu nebo Octávii nevyhovující. Občas bych uvítal stěrač vzadu, ale vím, že u sedanů se nedělá. Moc pohodlné jsou plynové vzpěry motoru, stejně jako moderní stěrače - nejlepší, jaké jsem zažil (dnes jsou i na Octávii). Xenony jsou geniální, už bych nechtěl nic jiného.
Chválím původní audio. Poté, co jsem namontoval originální navigaci VW a hraji přes iPod už to není ono: zvuk je plochý a okleštěný. Naopak nelze opřít ruku o okénko, když řídíte jednou rukou, i opěrka mezi sedadly je příliš nízko. Vzadu je moře místa, vždy mě to udiví, když si tam sednu a vezu se. Vzadu postrádám více držáků na nápoje (dva věstavěné v loketní operce, nekvalitní).
Nechal jsem si vyndat a zaslepit všechny zámky, auto se zatím nikdo nepokusil ukradnout, i když v práci i doma stojí za plotem.
Jízdní vlastnosti jsou velmi jisté. Nevím, zda to dělá náhon na 4 kola (připojovaný el.) nebo ESP, ale zatáčky projíždím výrazně vyšší rychlostí než ostatními auty, stejně jako změny pruhu mohou být rychlé a ostré i ve vysoké rychlosti. Brzdy se mi zdají velmi dobré, nikdy nevadnou. Líbí se mi komfortně odpružený podvozek. Tlumení nerovností je proti Octávii výrazně lepší.
Spotřeba 9 litrů kombinovaná. Pořizovací cena 390 000 korun, cena po více než roce používání okolo 300 000.
Plusy:
Zpracování a solidnost
Nestárnoucí design
Maximální výbava
Motor v kombinaci s 4x4 a ESP
Nenápadnost
Komfortní jízdní vlastnosti
Mínusy
Nákladné opravy a údržba
Karoserie sedan není pro rodinu ideální
Vyšší hlučnost při nižích rychlostech a studeném motoru
Zvuk audia pro připojení MP3
Chod řadící páky není vždy hladký
Sedačky