Zavřít recenzi

Ford Fusion ambiente

“Láska na první pohled.”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1,25 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 7 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.2
Při rozhodování o novém autě byla kritéria jasná, co největší kufr v nejnižší cenové kategorii. Po ojetině jsem netoužil, udržet v provozu 18 let starého Renaulta mi stačilo.

Jsme v Česku, takže jsem zvažoval Fabii. Pro naše potřeby by musela být kombi a aby aspoň trochu jela tak motor 1.4 (ten jsem měl vyzkoušený ze služebního vozidla). Výsledná cena ZNAČNĚ překročila náš finanční limit. Dále jsem se zajímal o Renault Thalia, ale jen do doby, než jsem si do ní sedl. Docela se mi líbí Punto, s tím zase nesouhlasila manželka. Už jsem začal prohlížet bazary, dokud jsme neviděli na výstavě Fusiona. Do té doby jsem ani netušil, že něco takového existuje.

Takže konečně k vlastním zkušenostem:

1. Měl jsem obavy z "líného" motoru, obzvlášť po předchozím autě s obsahem 1.8 l. Není to tak hrozné, dost záleží na obsazení - zatížení. Na dálnici je znát jízda po nebo proti větru. Motor 1.25 je dynamikou srovnatelný s motorem 1.4 – je to způsobeno kratšími převody. Je nesmysl co psali v jedné „odborné“ recenzi: ... na dálnici v táhlých stoupáních ztrácí dech, někdy to nezachránilo ani podřazení na 4. To se mělo týkat motoru 1.4, není pravda ani u 1.25.

2. Zato spotřeba je překvapující nemile, zase ve srovnání s předchozím autem o obsahu 1.8 l. Když jedu sám hodně vlažně delší trasu, počítač ukáže kolem 6 l/100km. Plně naložený skoro 7 l, ve městě cca 8,5 l.

3. Pérování je dost tvrdé, což by samo o sobě nevadilo, auto drží dobře stopu a v zatáčkách se chová civilizovaně. Sedačky jsou také docela tvrdé, v kombinaci s předchozí větou nic moc příjemného.

4. V jedné z předchozích recencí se píše: ... Zpočátku byl hlučnější , ale s přibývajícími kilometry jde hluk značně dolů. Mám opačnou zkušenost, hlučnost se spíše zvýšila.

Další drobnosti:
- přepínání dálkových – tlumených světel přes „světelnou houkačku“

- při zapnutí ostřikovače se automaticky spustí stěrač, následky si každý představí sám (zřejmě je to tak zapojené u většiny novějších aut, proč?)

- zámek dveří kufru je hodně nízko, tzn. špiní se a bez dálkového ovládání se musíte k odemčení sehnout – nebo odemknout boční dveře a otevřít tlačítkem na palubní desce

- dveře kufru občas vydávají pazvuky, u nového auta bych to nečekal, nejspíš způsobené nezvyklou velikostí dveří.

Abych jenom nekritizoval, vyšší posaz v sedačkách je příjemný (když pominu dříve zmiňovanou tvrdost). Také oceňuji dostatečné množství příhrádek a odkládacích prostor.

Pro toho, kdo má chalupu nebo chatu je neocenitelný zvýšený podvozek. Poslední na českém trhu v tomto směru srovnatelný byl ruský VAZ. Samozřejmě nepočítajíc off roady za nedostupné ceny. Světlá výška a o kus výše kritizovaná tvrdost podvozku má výhodu v možnosti naložit na plnou nosnost bez toho, aby zadní nárazník ležel na zemi.
Na začátku psaní jsem ani nečekal, že tato „recenze“ vyzní tak špatně. Je třeba si uvědomit, že Fusion se dá koupit za cenu jistého nejmenovaného českého vozu ... bez volantu, jak s oblibou říkám. A jediná zásadní chyba je nepřiměřená spotřeba.

Závady a opravy na autě

Zatím ne.
<
Přejít na standardní verzi stránky »