Zavřít recenzi

Opel Zafira 2.2 DTi

“Velmi variabilní rodinné auto s dobrým poměrem cena/výkon.”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 2192 
  • Stav km při koupi: 80 000 km 
  • Stav km nyní: 144 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Opel Zafira jsem si dobrovolně vybral při volbě auta s MPV kategorie. Motor 2,2 DTi jsem zvolil na základě načtených recenzí a zkušeností vydolovaných ze servisních mechaniků. Musím konstatovat, že mne právě motor na tomto autě skutečně velmi mile překvapil. 16V konstrukce a regulace klapek turba totiž poskytují velmi kultivovaný záběr už od cca 1400 ot/min. a přitom motor trvale táhne bez turboefektu až daleko nad 4500 ot. což jsem v praxi vubec nepotřeboval. Nechapu, že červene pole začína až u 5500 ot./min.

Co se tyče spotřeby, dle charakteru jízdy a "váhy nohy" se poměrně významně mění od 5,6 do 7,7 l/100 km, narozdíl např. od motoru VW, ale v principu se dá říct, že se dá v pohodě jezdit s průměrem kolem 6,8 l/100 km a určitě nebudete pomalí :)
Ačkoliv Zafira nepatří k největším MPV na trhu, rozhodně ji považuji za maimálně variabilní a přitom velmi pohodlnou. Osobně jsem využil snad všechny kombinace interieru, ktere z ni delaji "nakladak" při složenych dvou zadních řadách sedadel až po "autobus", kdy se dá pohodlně, i když bez větší bagáže, cestovat v 7 lidech i přes tisíc km. Velmi konfortní je, že na rozdíl od většiny ostatních konkurentů si zadní řadu sedadel prostě vždy vezete zapuštěnou v podlaze ssebou a nebude Vám nikdy cestou chybět. Přitom nezabírá žádné místo a v pohotovostní poloze jsou sedačky cca za minutu.

Jako řidič jsem byl velmi spokojen s tvarem a nastavenim sedačky, kombinací opěrných míst rukou a možností obousměrného seřízení volantu. Při dálkových cestách jsem nepociťoval absolutně žádnou bolest zad či končetin.
Díky dobře řešené ergonomii karoserie je všude dobře vidět, oceníte poměrně slušnou manévrovatelnost vozu, i když elektrický posilovač řízení není nejsilnější. Vysoký posez mi vyhovoval a manželka, která moc nenarostla, si při přechodu z Fabie nijak nestěžovala a auto nerozbila :)

Musim napsat, že s vozem jsem byl v podstatě absolutně spokojen, jedině snad chyběl větší kufr při cestování v 7 lidech. Dále bych zkritizoval gumovou střední část volantu, která není příliš kvalitní a praská u tlačítek klaksonu.

Závady a opravy na autě

V 80000 km jsem měnil kontakty spínací skříňky.

Ve 10000 km jsem poprve měnil přední kotouče a komplet destičky - což se mi zdá docela slušné. Mimochodem mne velmi potěšila cena originálních dílů. Současně provedena první výměna zadních tlumičů - dle recenzí je přitom poločas rozpadu podstatně kratší :)

Ve 110000 km odešlo turbo, podle autorizovaného servisu výrobní vada u prvních motorů 2,2 DTi. Bohužel již po záruce, nicméně oprava v autorizovaném Opel servisu vyšla komplet včetně turba, arg ventilu, náplni a filtru na 1500 EUR (v Itálii).

Ve 120000 km výměna předních tlumičů.

Ve 130000 km jsem měnil unašeč uhlíků startéru s uhlíky a proběhlo přebroušení komutátoru. Důvodem bylo postupné snižování startovací síly, které zprvu vypadalo jako odcházející akumulátor.

Ve 143000 výměna žhavičů a oprava elektroinstalace stahování zadního okna.

Jinak za 63000 km mnou najetých v podstatě bez jakýchkoliv problémů. Podotýkám, že při servisním intervalu 15000 km. Opelem doporučených 30000 km si nedovedu představit, vzhledem k tomu jak vypada olej po 15 tkm. Velmi se mi líbila např. absolutně nulová spořeba oleje, bezúdržbový rozvodový řetěz nebo skutečně kvalitní a odolný podvozek.

<
Přejít na standardní verzi stránky »