Hodnocení a zkušenosti s autem
Opel Zafira jsem si dobrovolně vybral při volbě auta s MPV kategorie. Motor 2,2 DTi jsem zvolil na základě načtených recenzí a zkušeností vydolovaných ze servisních mechaniků. Musím konstatovat, že mne právě motor na tomto autě skutečně velmi mile překvapil. 16V konstrukce a regulace klapek turba totiž poskytují velmi kultivovaný záběr už od cca 1400 ot/min. a přitom motor trvale táhne bez turboefektu až daleko nad 4500 ot. což jsem v praxi vubec nepotřeboval. Nechapu, že červene pole začína až u 5500 ot./min.
Co se tyče spotřeby, dle charakteru jízdy a "váhy nohy" se poměrně významně mění od 5,6 do 7,7 l/100 km, narozdíl např. od motoru VW, ale v principu se dá říct, že se dá v pohodě jezdit s průměrem kolem 6,8 l/100 km a určitě nebudete pomalí :)
Ačkoliv Zafira nepatří k největším MPV na trhu, rozhodně ji považuji za maimálně variabilní a přitom velmi pohodlnou. Osobně jsem využil snad všechny kombinace interieru, ktere z ni delaji "nakladak" při složenych dvou zadních řadách sedadel až po "autobus", kdy se dá pohodlně, i když bez větší bagáže, cestovat v 7 lidech i přes tisíc km. Velmi konfortní je, že na rozdíl od většiny ostatních konkurentů si zadní řadu sedadel prostě vždy vezete zapuštěnou v podlaze ssebou a nebude Vám nikdy cestou chybět. Přitom nezabírá žádné místo a v pohotovostní poloze jsou sedačky cca za minutu.
Jako řidič jsem byl velmi spokojen s tvarem a nastavenim sedačky, kombinací opěrných míst rukou a možností obousměrného seřízení volantu. Při dálkových cestách jsem nepociťoval absolutně žádnou bolest zad či končetin.
Díky dobře řešené ergonomii karoserie je všude dobře vidět, oceníte poměrně slušnou manévrovatelnost vozu, i když elektrický posilovač řízení není nejsilnější. Vysoký posez mi vyhovoval a manželka, která moc nenarostla, si při přechodu z Fabie nijak nestěžovala a auto nerozbila :)
Musim napsat, že s vozem jsem byl v podstatě absolutně spokojen, jedině snad chyběl větší kufr při cestování v 7 lidech. Dále bych zkritizoval gumovou střední část volantu, která není příliš kvalitní a praská u tlačítek klaksonu.