Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1,2 HTP Sport

“Ideální vůz do města.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,2 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: prý kolem 5 litrů l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Dobrý den přátelé,
auto, o kterém chci napsat nevlastním, ale jakožto automobilový nadšenec v oblasti tuzemské značky Škoda si myslím, že dokáží objektivně posoudit klady a zápory nové Škody Fabia 1,2 HTP Sport, myslím si, že moje recenze bude o to více objektivní, jelikož jsem si auto nezakoupil, tudíž se u mě nevyskytuje syndrom chlubení se vlatním "koněm". Mnoho článků bylo nápsáno o nové Fabii, ale žádný mě nikdy neuspokojil, proto jsem se rozhodl napsat něco sám. O starší Fabii i o tu novou, jsem se zajímal snad od té doby, co vznikla. Dnes jsem to okořenil zkušební jízdou s novou Fabií Sport. Začnu popořadě.


V žádném případě zde nechci mluvit o designu, ten je velice individuální a psát zde, že mě se líbí, nebo ne, je stejně zbytečné. Nová Fabia působí mohutnějším dojmem, než předchozí generace. Při otevření kufru, vás čeká poměrně velký zavazadelník (v rámci třídy), po sklopení sedaček, se jeví plocha jako ideálně rovná. Myslím si, že přeprava jízdního kola nebude problém. Při otevření dvěří vás zřejmě jako mě, překvapí poměrně mohutné a vysoké dveře s pěknou vnitřní klikou, při pohledu do interiéru se zdá být všechno perfektně přehledné a použité materiály považuji za velmi dobré, jejich kvalitu s odstupem času však zatím nemohu posoudit.

Při usednutí do vozidla, mě příjemně převapil tvrdší sedák a vysoko postavené sezení, nemám rád auta, do kterých člověk zapadne. Řadící páka je příjemně krátká a řazení je naprosto famózní, nesetkal jsem se ještě s řazením, kdy stačí pouhé drbnutí do páky a převodový stupeň tak zapadne skoro sám. Provedení Sport se od obyčejné Fabie liší chromovým paketem, sportovními sedačkami (boční vedení je velmi perfektní) a snad i jinými věcmi, které jsem ovšem nezaznamenal. Při pohledu z místa řidiče vás zajume velmi atraktivní volant, hezčí jsem prostě zatím neviděl (v danné třídě). Palubní deska působí mohutným dojmem a je až na můj vkus (měřím 169cm) příliš vysoká, ovšem velmi dobrá věc, je možnost výškového seřízení sedadla, pak už problém nebyl.

Tachometr s otáčkoměrem není sportovní, ale spíše elegantní. Instalované originální rádio vypadlo velmi vzhledně, i když jsem si původně mylně myslel, že se jedná o navigaci, svůj účel plnilo stejně,jako každé jiné v hodnotě tří tisíc. Přístrojovce bych vytkl použití tvrdého plastu, které může po určitém náběhu kilometrů začít skřípat, konkurent Ford Fusion má přístrojovku lehce pogumovanou, což se mě osobně líbí nejvíce. Co však Fabii nelze vytknout je ovladatelnost, elektronický posilovač je úžasná věc a řízení se stává prakticky hračkou i pro méně zdatné muže či ženy. Řazení je jak jsem řekl naprosto famozní a provedení zpátečky (stlačit a zařadit jakoby jedničku) je dle mě velmi sympatické, osobně nesnáším prstence u Renaultů. Přední sklo se zdá být poměrně nízké a malé, oproti minulé generaci a celková výška vozu je zřejmá. Tudíž problém s dostatkem místa i pro osoby velkého zrůstu nemůže vyvstat. Jak jsem řekl v úvodu, toto, co jsem napsal je velice individuální. Nyní přejdu ke zkušební jízdě:


MOTOR

Já jsem chtěl zvolit nejprodávanější motorizaci a to některými vychvalován, jinými proklínaný tříválec High Top Performance s kubaturou 1,2. Při nastartování motoru se zvenčí ozve kovový zvuk, dále již motor ševelá jemně písklavým tónem, který ovšem mě osobně není nepříjemný. Situace se zásadně mění v interiéru, kde oproti první generaci a jeho horšímu provedení JUNIOR, došlo na výrazné odhlučnění. Motor slyšíte pouze při volnoběhu a při puštěném rádiu, motor nejde slyšet vůbec. Sešplápl jsem spojku, jednička tam padla skoro sama a jemně pouštěl spojku...


JÍZDA

Motor je vysokootáčkový a tak rozjet Fabii jen pomocí spojky není problém. Spojka zabírala ihned u kraje, na což jsem nebyl předem zvyklý, i když jsem byl při zacházení se spojkou necita, automobil necukal a hrdě vystřelil vpřed. Jakmile jsem pustil spojku a přidal plyn, písklavý zvuk třívalce se změnil ve zvuk obyčejného čtyřválce, ba někdy i pěkně duněl. Automobil je velmi svižný a akcelerace je přímo výborná. Okamžitě řadím dvojku a šešlápnu plyn na podlahu, přes prvopočáteční rozvážnost automobil ochotně jde za plynem a nechá se vytočit hluboko za 5 tisíc otáček.

Dále řadím trojku a čtyřku, čtyřka je velmi dobrým společníkem při poměru výkon vs. otáčky, automobil při této rychlosti dostatečně zrychluje a přitom spotřeba se drží v přijatelných mezích, pětka je dle mého názoru na jízdu po rovince či do mírného kopce, pak je nutné přeřadit. Pokud Fabii dostatečně rozjedeme, umí si rychlost relativně dobře udržet. Blížím se ke křižovatce a začínám brzdit, co to? Brzdy snad nebrzdí, kdepak. Na brzdový pedál je nutno šlápnout odvážněji, já, rozmazlen s ostrých brzd, jsem byl zklamán, ale při razantnějším šešlápnutí Fabie zabrzdí perfektně a bezpečně, jen je řeba více síly, v čemž nevidím problém, každé auto je prostě individuální.

Řízení ve vyších rychlostech, je dle mě velmi citlivé, při škubání s volantem se auto velmi snadno rozháže. Osobně bych uvítal menší působnost posilovače při větších rychlostech. Ovládací prvky klimatizace, či rádia jsou intuitivní a snadno dostupné, velký displej rádia je velmi přehledný a čitelný. Při předjíždění cyklisty mě potešila funkce, kdy při jemném drbnutí do páčky směrovky se blinkr rozbliká třikrát, je to fantastická věc, kterou má ovšem i plno novějších automobilů, kupříkladu značky Ford...


KOMFORT

Jízda je velmi pohodlná, Fabia Sport je laděná tvrději a já v tom nevidím nevýhodu, sedačky mají skvělé boční vedení, které řidiče doslova obejme. Auto drží jako přibité a ovladatelnost je výborná. Sedačky jsou příjemně tvrdé, ovšem oproti zmiňovanému Fordu Fusionovi chybí bederní vypolstrování, které je velmi příjemné pro lidi s problémy se zády. Zde má Fabia mínus. Komfort při jízdě, kupříkladu k moři, nemůžu ohodnotit...ale slyšel jsem, že zde problémy nejsou, čert ví...


PROVEDENÍ A KVALITA

Já osobně vidím vozidlo jako velmi kvalitní, všechny plasty k sobě perfektně lícovaly a někdy až s geometrickou přesností. Plasty jsou sice tvrdší, ale myslím si, že i odolnější, kde automobily věšinou japonských výrobců pokulhávají. Provedení přístrojové desky je jakoby dvojí, z pohledu řidiče začíná klasická "pupínková" stavba, která je více méně matná.

Za ním, více u skla, je plast již hladší a lesklejší, na pohled vypadá ovšem nekvalitně a lacině. Jedna věc je docela nepříjemná i mě, jelikož měřím pouhých 169 cm, byl nucen si sedadlo přitáhnout co nejblíže k volantu, ovšem pravé koleno trpělo v důsledku vystouplé středové konzoly, kde je rádio. Toto hodnotím jako negativní, najdou však lidé, kterým to nevadí, ikdyž já osobně měřit přes 180 cm,tak si postěžuji a to rozhodně daleko více. Co se týká materiálu polstrování a látky na sedadlech, nemám výtek, vše se zdá být ušito kvalitně a funkčně.


CENA

Zde vidím největší problém, Fabia je velmi předražené auto, ovšem myslím si, že umí co nabídnout. Při mém dnešním pobytu v autosalonu, jsem ovšem dostal nabídku, která mě příjde výborná. Nevím jak to chodí ve větších městech, ale u nás v menším městě je prodejce rád, za každý prodaný kus, proto se vyplatí smlouvat. Já osobně bych dostal za cenu 290.000,- Fabii se Sport paketem, klímou,parkovacími senzory, elektrickým ovládáním předních oken, dálkovým ovládáním, zárukou 2 roky, nebo 5 let na prorezivění karoserie a velmi levné garanční prohlídky, při využití leasingu, by se dala cena usmlouvat asi o dvacet tisíc níže, přímého konkurenta hledat nebudu, aut do 300.000,- je mnoho a každé auto je individuální, za svojí pořizovací cenu nabízí pokaždé něco jiné, je tedy na vás co si zvolíte..


RESUME

Dnešní jízdou jsem byl překvapen, tříválec se ve spojení s nízkou hmotností jeví jako živý a hlavně úsporný agregát. Je jasné, že tento typ není vhodný pro řidiče závodníky, machýrky před holkama, podnikately s týdenném průběhem tisíc a více kilometrů, či pro zásahová vozidla různých bezpečnostních firem, které HáTéPéčka rádi týrají. Fabia se na dálnici cítí poměrně dobře, pokud ovšem chcete předjíždět automobil,který jede stovkou, nečekejte svižné a bezpečné předjetí.

Motor je VELMI vhodný do města, kde jeho schopnost rozjíždění se i při velmi malých otáčkách odceníte. Já osobně jsem připraven si do 3 let tento automobil zakoupit, v předpokladu, že se nevyskytne lepší konkurent. Vozy, ve kterých nemám důvěru po předchozích zkušenostech jsou převážně Peugeot, Renault, Fiat, Kia. Vozy, kterým věřím jsou Ford,Škoda,Toyota,VW.
Je na každém z vás,co si koupíte, ale tvrzení, že Fabia je pouze pro důchodce, mě příjde pstavené na hlavu, o takovém člověkovi si myslím své, dříve jsem na Fabii také nadával, ale osobní zkušenost člověku naprosto změní názor. Myslím si, že tříválcový motor najde uplatnění v co nejlehčích autech...

Závady a opravy na autě

Toto hodnotit po přečtení následujících řádků nelze...
<
Přejít na standardní verzi stránky »