Hodnocení a zkušenosti s autem
Při výběru vozidla jsem měl kritéria - rodinný vůz, bezpečnost, naftový motor s více, jak 4 válci, výkon adekvátní hmotnosti vozu, kombi, do 4 let stáří. Vybíral jsem mezi Audi A6 Allroad, BMW 5, Subaru Legacy Outback. Subaru odpadlo z důvodu absence naftového agregátu (zvažoval jsem přestavbu na plyn - neúměrně fin. náročné), Allroad příšerně drahý, navíc s nejistou terénní minulostí. Proto jsem zvolil BMW řady 5. Jistě, najdou se lepší, ale v dané cenové hladině a historii vozu bych asi pátral dlouho. Vozidlo koupeno u autorizovaného dealera, jako protihodnota při koupi nového vozu. Cena 320.000kč byla pro mě velice přijatelná.
Exteriér:
Design vozu je individuální pro každého. Mě se líbí, není až tak extravagantní, jako nejnovější řada E61.
Interiér:
Celkově pitvat obsah výbavy nemá smysl, je to spíše o pohodlí, ergonomii, než přepočtu airbagů a oken či zrcátek v elektrice. Vozidlo jsem nekupoval nové, čili proč to proč né ono, je mimo mísu.
Palubovka s menší úpravou, jako u 15let starých E34, jen více "uhlazená". Vše je přehledné, snad bych vytknul umístění ovládání klimatizace. To je utopené "pod" řadící pákou. Dále absence odkládajích prostor "po ruce". Na bonbony se dá využít popelník, na svačinu už jen sedadlo spolujezdce. Audio hudebně slušné.Vadí mi jen slabší citlivost a neustálé přelaďování v členité krajině (Jeseníky). Sedadla pohodlná, spíše křesla, ani po 600km se necítím, jako paragraf. Vzadu dostatek místa, pohodlné klasicky jen pro 2 osoby.
Motor:
To je kapitola sama pro sebe. Výkon 142kw je zcela dostačující. Pro vysloveně sportovní jízdu je vozidlo příliš těžké, nicméně dynamika je velmi solidní. Sportovní placky , kde se drhne zadkem o asfalt, pochopitelně ujedou, kdy budou chtít, ale na závody toto auto není určeno a ani to nežádám. Na delších tratích, lehké noze, rychlosti do 120km/h a slabém provozu i za 6L, při cihle na plynu jsem se nedostal přes 10.5L. Průměrně jezdím za 7.7L (za cca 50.000km). Servisní interval dodržuji 10.000km, při každé výměně průplach motoru (po aplikaci přípravku na odstranění usazenin). Jinak naftu beru obyčejnou (Tesco, Globus apod.), protože tankovaní "Extra" apod. považuji za vyhozené peníze. Raději si dokoupit aditiva a posloužit si sám. Především oceňuji akceleraci při předjíždění, aniž bych měl nervy, jestli to stihnu, když nevidím kilometr před sebe.
Jízdní vlastnosti velice čitelné, při prudkých manévrech tendence lehce znervóznět - přikládám tuzemským nekvalitním vozovkám, záplaty nejsou to pravé ořechové, ale i obutí (225/55/16). Nicméně celková mohutnost vozu a hmotnost motoru též sehrává svoji roli. Holt na bláznění jsou vozy jiné kategorie. V zimním provozu jsem nijak zvlášť nepocítil náhon na zadní nápravu, ale chce to jet s rozvahou a lehkou nohou.
Vůz mohu doporučit, jako rodinný s možností, sem tam, se nechat unést agilním motorem. Jen na naších cestách trpí podvozek, jehož údržba je relativně fin. náročnější. Proto spíše doporučuji oželet výborné jízdní vlastnosti na "nízkoprofiláčích" a vrazit tam pořádnou gumu. Pneu s profilovým číslem "45", které je možné použít je v našich krajích akorát pro zlost a na úkor komfortu jízdy.