Hodnocení a zkušenosti s autem
Toto auto se mi předtím nikdy nelíbilo. Bral jsem ho jako chabý pokus Fiatu udržet úspěch Punta I. Hodně jsem se mílil a dnes na to auto nedám dopustit.
Auto má benzínový papírově neoslňující motor 1.2, který se navíc montoval do Punta I. Je na něm tuším upraveno vstřikování. Výkon 44 Kw se zdá být jako zastaralý.
Motor však má poměrně vysoký točivý moment přes 100 Nm a maximum je již při 2600 ot/ min. A opravdu, motor je velmi pružný. Kupodivu se auto velmi dobře vyrovnává s obsazením více osob. Není potřeba motor nějak vytáčet.
Do města, na klidnou jízdu po okrskách motor bez problému stačí. Při předjíždění je samozřejmě slabý
Motor a také hluk kol je na tak levné auto velmi nízký. Při 4000 ot/ min se chová velmi klidně, bez jakýchkoliv vibrací.
Na dálnici je dále výhodou, že je motor na 5. stupeň nastaven na nízké otáčky (při 120km má 3400ot) - nižší hlučnost a spotřeba. Proto rychlost kolem 140/hodinu je stále velmi příjemná.
Další výhodou motoru je spotřeba. Udávaná spotřeba mimo město 4.7 je reálná (při slušné jízdě na spotřebu). Dokonce v létě jsem se podle počítače dostal na 4.5 - 4.2. (ale to je třeba jet tak 80 Km/h)
Ve městě se dostat přes 7 litrů je téměř nereálné.
Při 120 km/h asi 6.25L (podle počítače)
Při 140 km/h asi 7,1L (podle počítače)
Prostě hodně jezdíte -málo tankujete.
Podvozek je nastaven spíše komfortně, Rozhodně není pro sportovní jezdce. Je bezpečný, ale je znát značný náklon při prudším střihu zatáček.
Ještě jedna věc na mě udělala dojem – interiér a sedačky.
Měřím 190 cm a na sedačkách vpředu se cítím velmi pohodlně i na delší cestě. Na zadní sedačky se samozřejmě s hlavou nevlezu.
Interier - při jizdě mám díky vysoké palubní desce pocit bezpečí ( ikdyž je to jen pocit :-). Celkově Punto přináší pocit, jako kdybych jel ve větším autě.
Abych byl objektivní musím zde napsat taky negativní zážitek.
Přítelkyni se povedlo na parkovišti při dojezdu narazit do auta, před kterým chtěla zaparkovat. Jednoduše to vysvětlovala, že brzdy v ten moment přestaly fungovat.
V servisu Fiat se dušovali, že selhání brzd není možné nikdy se nestalo že muselo dojít ke zhasnutí motoru a následného omezení funkce posilovače brzd. Nevím, každopádně chyba se už nikdy do teď neopakovala.
Punto je neuvěřitelně pohodlné, úsporné auto ( navíc za ty prachy), které umí jezdit po dálnici. Pohodlím a odhlučněním překonává část aut středních tříd, které byly navrženy i později. Punto II se už v 98. roce prodávalo, přesto si myslím může stále i dnes dobře konkurovat.
Rozhodně není auto s sportovními ambicemi. Podle mého názoru i ostatních recenzí je relativně spolehlivé.
Oproti puntu 1 je P2 značně vylepšené (mám možnost porovnat se stejným motorem)
- odhlučnění motoru, podvozku, interiér, spotřeba, celkový dojem z jízdy a především má pedály v rozumné vzdálenosti od sebe jako pořádné auto :-)
Osobně třeba nechápu proč bych si měl koupit Fabii s 3 válcovým motorem, když tento 4 válec by měl mít stejnou spotřebu a lepší vlastnosti.
Jel jsem třeba ve vychvalované Toyotě Yaris (starší generace). Ovšem na dálnici již ve 110 km/h jsem se prostě cítíl, že jsem v miniautě (né příjemně). U Punta ne :-)