Zavřít recenzi

Volvo 740 COMBI GL

“Za dané peníze nejlepší rodinné / praktické auto. Vůz který má styl a ve kterém se každým kilometrem nepřepravujete, ale relaxujete.”
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 2.4 diesel 
  • Stav km při koupi: 350 000 km 
  • Stav km nyní: 390 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 7 - 13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.7
Za cenu Felicie získáte svého času vlajkovou loď Volva, maximálně prostorné (5 dospělých si sedne absolutně pohodlně), maximálně praktické (prostor po sklopení sedaček d*š*v 181*115*70 cm hovoří za vše) a maximálně bezpečné (ve své době nejbezpečnější kombi) a maximálně kvalitně vyrobené (vyrábělo se ručně a z kvalitních materiálů) auto.

Navíc 740 má styl a každá jízda je esencí pohody a relaxace a je jedno, jestli jedete 8, 80 nebo 800 km.

Je třeba oproti pořizovací ceně s ohledem na to, jak se minulý majitel staral, počítat s větší, než 20% investicí oproti pořizovací ceně, ale já nelituju ani vteřinu, to auto je božské. Volvo pocit je věc, která se nedá sdělit, musí se zažít :-) Přestanete si pak myslet, že Passat je velké nebo snad luxusní auto a už vůbec, že má dobré jízdní vlastnosti.

Jízdní vlastnosti 740 jsou skvělé, podvozek dobře informuje řidiče o silnici, ale jízda je nádherně plavná (zvláště s plně naloženým vozem). Auto je velmi velmi dlouho absolutně neutrální a sebejistě drží stopu, na kluzku se, když to přeženete, projeví přetáčivě, ale nezáludně - i bez hlubších zkušeností to jde snadno řešit plynem a volantem. Na absolutně kluzkém povrchu - ledu - se poprvé objeví nedotáčivost řešitelná plynem. Při běžné jízdě jede 740 doslova "sama", stačí jen ukázat, kam. O nic víc se není třeba starat. Díky klasické koncepci (motor vpředu, pohon zadní nápravy) je dobré při cestě do hor zatížit kufr (nebo si pořídit bohužel velmi vzácnou verzi se samosvorným diferenciálem)

Náhradní díly jsou dostupné a relativně levné, vyžaduje to však získat kontakty, nejedná se o úplně běžný vůz. Pozor na m.r. 1991/2, jedná se o tzv. "Bushovku", mnoho dílů má atypických a jsou dražší / hůř se shání. Byl to vlastně mezityp mezi 740 a 850.

Motory: diesel málo žere (6-9), je extrémně spolehlivý (zejména atmosféra), ale akcelerace se měří na kalendáři. Ovšem, když se rozjede, už se valí a není problém jet trvale 150 km/h. Zajímavé je, že přes papírově slabých 82 koní / 140 Nm nepociťuji, že bych měl výkonu nedostatek.

Benzín je přesný opak. Žere jako vzteklý (10-14), ale jede super.

P.S. Když se na parkovišti u supermarketu sejdou dvě Felicie, je to prázdné parkoviště. Když se sejdou dvě 740, je to důvod k seznámení :-)

Závady a opravy na autě

bylo nebo je třeba vyměnit:
spojku, startér, žhavící svíčky, 1 díl výfuku, kulové čepy = věci odpovídající věku a km.

obvyklé problémy:
korodující konktakty zadních světel, nižší trvanlivost některých budíků přístrojovky

- ovšem co se vymění, to drží, navíc Volvo nezná slovo "koroze", v interiéru nic nevrže apod.
<
Přejít na standardní verzi stránky »