Zavřít recenzi

Peugeot 406 3.0V6 24V kombi

“Nenápadná, ale hustá kára.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 2986 
  • Stav km při koupi: 155 000 km 
  • Stav km nyní: 169 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Jsem s tímto motorem plně spokojen. Spotřeba závisí na stylu jízdy, lze jezdit za 8,5 normálně(do 110km/h). Pak svižně za 9,5 (do 150km/h) a nakonec "jsem všude první" (do 240km/h) za 10,5-11,5. V tomto ohledu se koncern PSA s šestiválci velmi polepšil, ne jako u 605 a XM.

Auto drží dokonale na silnici, jen má 1720kg, takže při brzdění je váha znát a je třeba s tím počítat. Řazení je dobré, jen při brutální jízde je znát.

V případě potřeby koupě benzínu je tenhle motor nej volba, jede velmi dobře, je tichý a dostatečně silný. A hlavně nafrnění panáci v Passatech a Audinách pak koukají,když mě nemůžou předjet, protože se jím začínám vzdalovat.

Rozvody se dají sehnat komplet za 6500kč, což je stejné téměř jako na Octávu. Olej také už není drahý jako dříve, takže nakladově nevychází o moc dráž.

Jen mi přijde moc dlouhá jednička (80km/h), takže při brutálním sešlápnutí v 50 podřadí a mizíte pryč za hrabání pneumatik

Závady a opravy na autě

Po koupi jsem musel vyměnit termostat, což stálo v servisu cca. 850kč.

Po několika stech kilometrech přestala ukazovat ručička palivoměru a funguje pouze kontrolka, to nevadí neb jsem na to najezdil asi 50km a k pumpě jsem dorazil v pohodě.

Spotřeba oleje je minimální za 8000km jsem dolil 0,5L.
<
Přejít na standardní verzi stránky »