Zavřít recenzi

Škoda Fabia Combi 1.4 16V 55kW

“Po 100.000km stále jako nové, spolehlivé a bez oprav.”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1.4 16V 55kW 
  • Stav km při koupi: 5 km 
  • Stav km nyní: 100 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.0
V 03/2004 jsem zakoupil starší Fabii 1.9 TDi, najeto cca 70.000km. S touto Fabií jsem najel do 05/2005 40.000km, ale nebyl jsem příliš spokojený. Předešlý majitel nebyl asi příliš pečlivý, navíc celé auto bylo oplastované a pravděpodobně v tomto duchu i provozováno. A tak mě jeho provoz stál nemalé peníze. Proto jsem se rozhodl zakoupit úplně nový vůz.

Od nového auta jsem očekával : spolehlivost, rozumné náklady na provoz, rozumný komfort pro denní ježdění jednoho člověka, slušný kufr pro naložení větších krabic ( v pohodě a bez sklápění sedadel naložit velký monitor nebo tiskárnu v krabici ).
Protože mám zatím jedno malé dítě, vybíral jsem v kategorii malých vozů - nevadí mi, že si za mne či manželku na zadní sedadlo nikdo jiný, než malé dítě nesedne. Ve výběru byla Fabia a Peugeot 206SW, nakonec výběr padl na Fabii Combi.

Vybral jsem benzínovou 1.4 16V 55kW. Pro mé účely se ani jiný motor moc vybrat nedal - HTP je pro dálnici nevhodné, 1.4 TDI je velmi nekultivovaný motor a 1.9TDI, se kterým jsem už měl zkušenost, byl oproti 1.4 benzín dražší o 90.000,- Kč, což je obrovská suma, která se menší spotřebou nikdy nevrátí. Navíc je benzínový motor méně složitý a tím pádem méně náchylný na poruchy a drahé opravy.

Výbava Elegance, která obsahuje vše potřebné ( mechanická klimatizace, elektrická okýnka vpředu, kožený volant ). Celé jsem to obohatil o Dynamic interiér - při zkušební jízdě jsem v tomto autě jel a oproti standardnímu interiéru, na který jsem byl zvyklý, mi vyhovovala tvrdší a lépe tvarovaná sedadla s dobrým bočním držením těla. Dodnes si své rozhodnutí pochvaluji. Také se tato látka velmi dobře čistí, což je velká výhoda, když má člověk malé dítě.

Jízdní vlastnosti jsou průměrné. Díky 15-ti palcovým kolům a pneumatikám 195/50 ( letní ) je auto hodně tvrdé, což člověk pocítí zejména na D1. Zimní pneumatiky mám 185/55, což je o fous lepší, ale žádná sláva. Na druhou stranu auto dobře sedí v zatáčce, ale nesmí v ní být nerovnosti - okamžitě je tam tendence nedotáčivého smyku a "vyhopsat" ze zatáčky rovně. Ve srovnání s 1.9TDI je to u benzínové verze dobré - naftová má motor o 100kg težší a toto zatížení je na přední nápravě hodně znát. Benzínová Combi verze oproti krátké 1.9TDi působí v zatáčce vyváženě, naftová má předek příliš těžký. Auto je také hodně náchylné na podélné nerovnosti - při přejíždění z pruhu do pruhu, kde jsou koleje, je třeba pevně drže volant. Stejně tak při bočním větru.

Motor na klidnou jízdu dostačuje. Při předjíždění je potřeba točit motor až k 5000-ti otáčkám, ale jde to. Na dálnici je to trošku horší, zrychlování na pětku nad 110km/h trvá hodně dlouho - ve srovnání s 1.9TDI.

Ovšem kultivovanost motoru je oproti naftě úžásná. Když jsem měl auto nové, na každé křižovatce jsem se díval na otáčkoměr, jestli mě motor nezhasnul. Oproti naftě také nemá žádné vibrace do volantu, spojky a řádící páky. Stejně tak zimní starty nejsou žádný problém.

Náklady na provoz :
Spotřeba za celou dobu používání auta je 7l / 100km( při cestě do Chorvatska a zpět byla spotřeba 6.2l/100km). Spotřeba je počítána dle tankování, palubní počítač je o cca 0,3l /100km optimističtější. Podíl dálnice / města / mimo obec bude tak 40/30/30 procent. Jezdím v rámci rychlostních limitů - v obci tacho 55 ( na trojku 2600 ot.), mimo obec 95 (na pětku 3000 ot.), na dálnici 135 (na pětku 3800 ot.). Maximální rychlost byla tacho 185 (na pětku 5000ot. kde je i maximum výkonu motoru).

Servisní prohlídky v autorizovaném servisu mě stály dohromady 44.000,- Kč. V těchto serviskách je i přezouvání pneumatik. Auto bylo obuto do pneumatik Dunlop, které vydržely cca 45.000km, na zimu obuty Pirrelli ( výdrž cca 35.000km, cena na celé auto 8500,- Kč ), nově obuty na léto Bridgestone Turanza (zatím odjeta jedna sezona, cena na celé auto 5200,- Kč). Na původní Fabii 1.9TDI jsem měl na léto i zimu Barum ( Bravuris a Polaris ) a rozdíl veliký - letní Barumky po městě hučí, jako by bylo špatné ložisko, zimní Polaris na vodě pískají a nejsou tak dobré, jako Pirrelli.

Suma sumárum jsem s autem spokojený. Vždy mě dovezlo, kam jsem potřeboval, nikdy mě nevyšplouchlo. S cenou za provoz a spotřebou jsem také spokojený. Jezdím s ním slušně - studený motor netočím, nezávodím - a tak auto podle toho vypadá. Interiér netknutý, motor nežere ani kapku oleje, až se s ním budu tak za rok loučit, budu hodně smutný. A nového majitele čeká spolehlivé auto bez investic.

M.

P.S. Kdyby někoho zajímali další informace, rád zodpovím.

Závady a opravy na autě

Po prvním měsíci provozu a 1000km svítila kontrolka motoru, v servisu byl měněn výfukový ventil - oprava cca 2 hodiny.

Klepání z přední nápravy při přejíždění nerovnosti v malé rychlosti - trvá to po celou dobu, co auto vlastním. Několik pokusů o opravu, vždy se to po 2 - 3 tisících kilometrech opakuje - na další opravu jsem rezignoval.

Praskání žárovek - u Fabii běžná nemoc. Původní žárovky vydržely asi 20.000km, pak praskly během týdne obě. Zakoupil jsem jiné, značkové a vydržely asi 3 tisíce km, pak praskly obě. Nakoupil jsem si v Hypernově obyčejné žárovky za 69,- Kč kus - asi 10km - některé vydržely tak 1300km, jiná zase dalších 20000km. Teď posledních 15000km jsem žárovku neměnil.

Asi 3x během 5-ti dnů se mi stalo, že jsem vypnul motor a celé auto jakoby umřelo - nefungovalo vůbec nic, žádná elektrika. Stačilo dotáhnout kontakty na baterce a vše je v pořádku.

Jinak jen standardní servisní prohlídky a s ní spojené úkony.
<
Přejít na standardní verzi stránky »