Zavřít recenzi

Fiat Multipla 1,6 natural power CNG

“Dobrý šestimístný vůz na CNG.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 31 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Fiata jsem nikdy nechtěl a dokonce jsem všem známým Fiata rozmlouval, ale když jsem kupoval auto a chtěl tři sedadla v předu a ještě ke všemu na CNG, moc na výběr nebylo. Pravdou je, že mě vůz mile překvapil. Spolehlivost je na dobré úrovni i když sem tam se nějaká muška najde. Jízdní komfort je dán typem vozu tzn. vysoko umístěná sedadla nad úrovní vozovky předurčují spíše k ambicím rodinného než nějakého sporťáku. Na druhou stranu však překvapí velice dobré držení stopy. Je to zřejmě dáno nízkým těžištěm, které dělají tlakové láhve na plyn v podlaze vozu. Je to především znát na sněhu nebo ještě více na břečce, kde auto až překvapivě „sedí“.

Máme za sebou i dlouhou cestu ve 4 lidech a 2 dětech v sedačkách s kufrem narvaným až po střechu a musím říci, že si s tím poradila Multipla statečně. Při plném zatížení jen pozor na brzdy, na kterých je zátěž nejvíce znát. K absolutní spokojenosti mi u mojí Multiply chybí pouze pár koníků výkonu navíc a větší kufr, který sice široký, ale krátký. Dá se zvětšit posunutím zadních sedadel, ale tím výrazně utrpí pohodlí cestujících na nich. Rozhodně by varianta auta prodloužená o 20cm nebyla od věci a auto by se na délku přiblížilo normálním vozům (délka auta je jen něco málo přes 4 m!!!).

Multipla s 1,6 l motorem je díky odstupňování převodovky auto, které již při 120 km/h točí 4.000 ot/min. Přitom právě na této hodnotě dochází ke změně nastavení motoru a ten se stává dosti hlučným. Autu by slušelo jiné odstupňování převodů a nebo 6. stupeň. Při provozu motoru na benzín a právě v otáčkách nad 4.000 za min. rapidně roste spotřeba a při trvalé rychlosti 130 km/h přesahuje i 10 l/100 km (normálně 8-8,5). Při provozu na CNG je motor o poznání tiší a spotřeba i přes vysokou rychlost není o tolik vyšší než při běžném provozu (5-6 kg/100km).

Závady a opravy na autě

Auto nemělo žádnou poruchu, kvůli které bych nedojel a nebo musel jet do servisu.

Projevují se jen velice drobné mušky jako např. občas uvolňující se okna zadních dveří (mírně poklesnou)
<
Přejít na standardní verzi stránky »