Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz, který zde budu popisovat jsme před cca 2 měsíci pořidili pro mou přítelkyni, která velmi toužila po nějakém přibližovadle. Jako kritéria při výběru vozu byla cena (do 50.000 Kč) a velikost (malé, ale zároveň alespoň trochu bezpečné). Rozhodovali jsme se mezi Fordem Fiestou a Ka, Oplem Corsou, Peugeotem 106 a Puntem. Měli jsme vytypováno několik vhodných konkrétních vozů, které jsme nechali prověřit zkušeným mechanikem a nakonec parametry cena X technický stav X stav tachometru X rok výroby nejlépe splňovalo bílé Punto 1.1 40 kW 3D, r.v. 97 (do provozu 98), 2x airbag, bez jakékoliv známky koroze jinak naprosto bez výbavy, bohužel i bez posilovače.
Musím přiznat, že když jsem do vozu (nebo spíše autíčka :) ) prvně usedal, měl jsem z toho dost obavy - měřím bez 3 cm 2 metry a jsem zvyklý na své podstatně větší a výkonější auto (Mitsubishi Space Runner 1.8 16v 90 kw).
Punto mne však poměrně mile překvapilo, co se vnitřního prostoru týče - na sedadle řidiče jsem se rozhodně necítil nijak stísněně a naopak jsem měl pocit, že sedím v daleko větším autě - jediné omezení bych viděl v šířce auta - málo místa pro levou ruku. Na zadních sedačkách (sedíli ve předu osoby "normálního" vzrůstu) se dá v pohodě přežít i delší trasa. Ovládací prvky jsou poměrně dobře uspořádané, jen mne mrzela absence otákoměru a ukazatele teploty chladící kapaliny (je tam jen kontrolka signalizující přehřátí).
Motor (motůrek:) ) na mne také zapůsobil vcelku kladně - ne svým výkonem, ale svou pružností - bez problému se dá jet po městě rychlostí 50 - 60 km/h na 5-tý rychlostní stupeň, aniž by autíčko nějak protestovalo a po vyjetí z města se dá na 5-tku i akcelerovat (samozřejmě že s citem a ne nějak závratně a rovněž ne do kopce) na běžnou mimoměstskou rychlost. Co je pro Puntíka vcelku problém, je předjíždění - jedete-li za někým, kdo jede 80-tkou a vy by jste chtěli jet 90 - 100 a není-li před vámi opravdu dlouhý přehledný úsek, tak máte smůlu a bude se za ním táhnout:)
Hned druhý den jsme se s Puntem vypravili po dálnici ze Sev. Čech do Prahy, abysme poznali, co v něm vězí - připravoval jsem se na hororový zážitek jak jsem tomu byl zvyklý se svým již dávno zesnulým Favoritem - myslel jsem, že v kopcích budu muset podřazovat na 4-ku a brzdit snad i kamiony:) Punto opět mile překvapilo - nebyl žádný problém držet stálou cestovní rychlost 120 - 130 km/h a v kopcích dokonce po sešlápnutí plynu ochotně (i když velmi zvolna) dokázalo zrychlit až na 150 km/h (touto rychlostí bych se ale dlouhodoběji jet neodvážil - měl bych strach že se motůrek rozpadne) a tvářilo se, že by to šlo ještě o trochu rychleji:)
Co se týče jízdních vlastností chová se Punto při normálních rychlostech poslušně a má dobré a ostré brzdy.
Poruchovost či spolehlivost vozu vzhledem ke krátké dobvě jeho vlastnictví bohužel nemohu hodnotit..
Mám-li Punto závěrem zhodnotit, musím říci, že se jedná o vcelku povedené autíčko s nadčasovým designem, který nikoho nenadchne, ale ani neurazí..