Zavřít recenzi

Land Rover Freelander II

“Velmi podařený a vyvážený vůz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 2.2 TDCI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 19 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 7.2
S vozem jsem velmi spokojený, často ho v práci používám v lehčím až středním terénu a zvládám bez problému každou bažinu, jámy, bahno a nerovnosti.
Ve sněhu a na ledu je naprosto skvělý, zatím ani náznak problémů a to jsem ho na horách pořádně protestoval.

Motor je velmi silný, tichý a kultivovaný, výkon 118 KW je skutečně znát a oproti konkurenci ( Kia, Hiundai Santa Fe, Chevrolet Captiva, Nisan X trail , Suzuki Vitara ) má hodně navrch.
Na výkon BMW X5 samozřejmě nemá, ale BMW je zase zcela nepoužitelné v terénu a o hodně dražší.

Jediná výtka k výkonu je, že bych uvítal možnost řadit půlky, protože při rozjezdu do prudkého kopce z místa na jedničku se auto rozjíždí s velkým problémem a musí se na to opravdu pořádně šlápnout, až se kouří ze spojky která pak pořádně smrdí, to je snad jediná výhrada k výkonu, jinak na silnici sporťák a v běžném terénu bez problémů.

Jízdní vlastnosti vozu jsou skvělé, veškeré nerovnosti zvládá vůz ladně a bez otřesů či vibrací a zároveň velmi jistě sedí v zatáčkách.
Někdo by možná mohl namítnout příliš účinný posilovač řízení, ale je to asi věc subjektivního názoru každého řidiče zvlášť.
V lehčím a středním terénu je odpružení též na velmi dobré úrovni.
Dílenské zpracování je velmi dobré a to i přes fakt podílu tvrdších plastů, které se občas ozvou zadrnčením, ale jen skutečně občas.
Sedadla jsou velmi pohodlná a to i zadní, dlouhé cestování absolutně neunaví a žádná bolest v zádech nepřipadá do úvahy.

Trochu zklamání je zavazadlový prostor, kde by se hodilo pár centimetrů navíc, ale ani konkurence v dané třídě žel nenabízí více.
Výbava vozu je velmi dobrá: dvouzonová klimatizace, tempovat, el ovládané střešní dvou okno, systémy jízdní stability, el ovládání všech oken a zrcátek, vyhřívané čelní sklo + ostřikovače, tempovat, startování tlačítkem a další jiné.

Jediné zklamání ve výbavě je audio systém, který mne nijak nezaujal svou akustikou, zde se šetřilo a asi bych si určitě připlatil za lepší, takže zvukový projev žádná sláva.
Spotřeba vozu se pohybuje okolo 8,8 l/ 100 km a není problém jezdit přes 9 l/ 100 km.
Při skutečně velmi úsporné jízdě na delší vzdálenosti se dá dostat na 7,9 l/ 100 km, níže už je to prakticky nemožné, udávaný průměr 7,5 l/100 km je nedosažitelný a v praxi nereálný, naopak se zase není třeba bát spotřeby nad 10 l / 100 km, tam jsem se nedostal ani v zimě při hodně svižné jízdě po městě.

Servis vozu je hodně drahý, ale to asi u značky Land Rover není žádné překvapení, zde jsou ceny výrazně vyšší než u Korejské a Japonské konkurence.
Land Rover se ovšem zase odmění skutečným požitkem a radostí z jízdy a nesrovnatelně lepší reprezentativností.

Automobil je dle mého názoru velmi podařený a vyvážený, čas a větší počet km prověří kvalitu.

Závady a opravy na autě

Občasné vibrace převodovky na pátý převodový stupeň ( zatím nevyřešeno ), drobné potíže s imobilizérem ( odstraněno ), hvízdající střešní ližiny ( odstraněno ), jinak zatím bez závad.
<
Přejít na standardní verzi stránky »