Zavřít recenzi

Ford Focus Combi 1.8i

“Nejlepší 8 letá ojetina na trhu.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.8i 
  • Stav km při koupi: 99 000 km 
  • Stav km nyní: 108 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8,1 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto jsem koupil po pečlivém výběru. Jednalo se o dovoz z DE, bylo po první majitelce, a se serviskou (i když tu už dneska vyplní leckde na počkání). Po koupi jsem nechal udělat preventivně rozvody, vyměnil filtry a olej, od té doby jen údržba (destičky, výfuk, teď mne čekají tyčky stabilizátorů na předku). Auto je zvenku velmi atraktivní, obstojí se ctí vedle o dost mladších Peugeotů (206 +306)a vedle Fabií apod. designových legrací, ale to je samozřejmě věc názoru.

Uvnitř je velmi pohodlné. Já mám verzi Trend, což znamená 4 airbagy, přední okna v elektrice, manuál klima, vyhřívané přední sklo, ale pozor, Ford má ve výbavách dost bordel, takže nelze říci, co v které výbavě opravdu má, nebo nemá být. Mám i tažné,ale v německu používají jiný druh zásuvek, je třeba koupit přechodku (350 kč). Verze kombi je neskutečně prostorná, po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha, do které jsem naložil celou kapelu (kytarový + basový aparát + komplet bicí + kytary, a dopředu ještě kytaristu :-)).

Jen mi ze začátku vadilo, že na přístrojovce není kontrolka rozsvícených světel, ale to není případ jen Focusu.
Jízdní vlastnosti netřeba popisovat, ty jsou u Focusu vynikající, auto nikdy nešlo zcela do smyku, vždy zasáhlo ABS + ESP, jen tlumení mi přide trochu tvrdší, holt jsem zvyklej na měkkou Felicii. Brzdy slušné, celkově auto pěkně sedí na slinici, a příjemně se řídí.

Motor 1.8i má výkon 115 koní, moje maximálka byla tachometrových 215 km/h, což v reálu odpovídá zhruba 205-210 km/h. Spotřeba 8,3l v zimě klesla na 8,0l, ale to je způsobené spíš tím, že jsem se "naučil" auto řídit, a hlavně správně řadit. Nejvíce mu chutnají otáčky kolem 3.500, to má opravdu příjemnou akceleraci.

Závady a opravy na autě

Je mu 8 let, takže výměna výfuku (prostřední + zadní díl + práce = 5.000), brzdové destičky na předku + vyvážení předních kol = 2.000. A jednorázová investice po nákupu: komplet rozvody + všechny filtry + olej = 8.000.
<
Přejít na standardní verzi stránky »