Zavřít recenzi

Peugeot 205 GRD

“Vyměnil jsem ho za stodvacítku, takže spoko.”
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: 1,8 
  • Stav km při koupi: 251 355 km 
  • Stav km nyní: 495 836 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 4-5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.0
Motor,o tom se snad nemá cenu ani bavit,myslím,že na 600 000 se dostanu aniž bych do něj něco vrazil(rozvody asi udělala předchozí várka majitelů)
Brzdy slabší,ale ručka to v nejhorším jistí,člověk si holt musí při nějaké prudší a dramatické potřebě silnějšího brzdného účinku nějak pomoct
Karoserie naprosto ok,na to že vozím chlapům svačiny do sil a musím se brodit přes hnojiště a po poli,pořád velmi slušný stav.

Interiér je trocha nevychytaný,hlavně ty zteřelé a olezlé plasty už rády praskají při sebemenším dotyku,sedačky se párají a všude z toho pučí ten molitan,po tom,co se mi urval spodní silentblok a motor se opřel do kastle,už je trocha rámusu při volnoběhu i v kabině,ale pořád to není jako když sedíte v bělorusu.Jinak naprosto bez problémů,tohle auto s tímhle motorem je nesmrtelné a nejspíš mě přežije,zkrátka do lesa,hnoje i do kostela to nej!!!

Závady a opravy na autě

Při koupi jsem musel zainvestovat do předních brzd,kotouče už byly jako žiletky a na jednom se dokonce vlivem totálního sjetí odtrhlo okruží od středu a jen tak to tam plandalo a náboj se točil dál,holt předchozí várka majitelů se opravdu "starala".

Kotouče jsem koupil už jeté z vrakáče za cenu šrotu,nechal je stáhnout na soustruhu tady u Jardy na statku,ty torza destiček jsem zabrousil na hrubém šmirglu a takhle jsem najel dalších 150 000 km,takže investice prakticky nulová.Pak mi taky prasknul chladič,jak jsem ho přetlakoval vzduchem abych zjistil,kde to kape,no v kanále tady u nás na statku byla přímo na kebuli sprcha jako hrom,tak jsem to celé osušil a přestříkal stříbřenkou ve spreji,ta to po zaschnutí dobře zatěsnila,povolil jsem víčko na nádobce a funguje to dodnes!!Takže ivestice 0.

Postupem času taky začala prosakovat voda z pod hřídele vodní pumpy,nalil jsem do chladiče 4 sedliny z kávy,jak si tady chlapi na statku dopili a všechno se to krásně zatáhlo,takhle to funguje dodnes (byť už musím obšas nějakou tu kapku dolít),ale investice 0!Jednou mi taky praskla manžeta na levém homokineťáku a jak jsem jezdil přes pole do lesa na dříví,tak se to celé zapráskalo prachem a bordelem až se to začlo projevovat hlukem,tak jsem to pořádně vymyl naftou a obtáhnul manžetu pořádnou vrstvou lepící pásky a bylo to ok,sice je to už hlučnější,ale funguje to bezchybně,investice 0(musím to oblepit vždycky co půl roku,protože se ta páska celkem rychle rozšmelcuje).

Občas,hlavně v zimě se vlivem působení soli,dostane bordel přez roztrhané manžetky mezi pístky a různé části brzdových třmenů a celé to zatuhne a přibržďuje to a pálí se desky,pak to musím vždycky rozebrat,osmirkovat,promazat a celé zase složit dohromady,nechce se mi do toho nic investovat,tak si radši vždycky máknu a je to.Jednou jsem se rozhodl,že si udělám radost na narozeniny,tak jsem zainvestoval do zadních brzd. čelistí a nakoupil na vrakáči za 2 stovky "nové"-no co vám budu povídat,fungujou tak nějak dodnes.

Nakonec tedy musím zmínit i ložisko na středové poloose,kompletně se rozemlelo a osa se tam kroutila,jak se jí zlíbilo,sáhnul jsem pod ponk a shodou okolností tam bylo ještě po traktoristech,zrovna ten rozměr,takže pohoda.Prostě auto naprosto bez investic-ovšem záleží nakolik je člověk zručný a alternativní,u nás na statku máme v tomhle docela drsnou školu:-)
<
Přejít na standardní verzi stránky »