Peugeot 205 GRD
“Vyměnil jsem ho za stodvacítku, takže spoko.”
- Rok výroby: 1986
- Typ motoru: 1,8
- Stav km při koupi: 251 355 km
- Stav km nyní: 495 836 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
7 let
- Průměrná spotřeba: 4-5,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor,o tom se snad nemá cenu ani bavit,myslím,že na 600 000 se dostanu aniž bych do něj něco vrazil(rozvody asi udělala předchozí várka majitelů)
Brzdy slabší,ale ručka to v nejhorším jistí,člověk si holt musí při nějaké prudší a dramatické potřebě silnějšího brzdného účinku nějak pomoct
Karoserie naprosto ok,na to že vozím chlapům svačiny do sil a musím se brodit přes hnojiště a po poli,pořád velmi slušný stav.
Interiér je trocha nevychytaný,hlavně ty zteřelé a olezlé plasty už rády praskají při sebemenším dotyku,sedačky se párají a všude z toho pučí ten molitan,po tom,co se mi urval spodní silentblok a motor se opřel do kastle,už je trocha rámusu při volnoběhu i v kabině,ale pořád to není jako když sedíte v bělorusu.Jinak naprosto bez problémů,tohle auto s tímhle motorem je nesmrtelné a nejspíš mě přežije,zkrátka do lesa,hnoje i do kostela to nej!!!
Závady a opravy na autě
Při koupi jsem musel zainvestovat do předních brzd,kotouče už byly jako žiletky a na jednom se dokonce vlivem totálního sjetí odtrhlo okruží od středu a jen tak to tam plandalo a náboj se točil dál,holt předchozí várka majitelů se opravdu "starala".
Kotouče jsem koupil už jeté z vrakáče za cenu šrotu,nechal je stáhnout na soustruhu tady u Jardy na statku,ty torza destiček jsem zabrousil na hrubém šmirglu a takhle jsem najel dalších 150 000 km,takže investice prakticky nulová.Pak mi taky prasknul chladič,jak jsem ho přetlakoval vzduchem abych zjistil,kde to kape,no v kanále tady u nás na statku byla přímo na kebuli sprcha jako hrom,tak jsem to celé osušil a přestříkal stříbřenkou ve spreji,ta to po zaschnutí dobře zatěsnila,povolil jsem víčko na nádobce a funguje to dodnes!!Takže ivestice 0.
Postupem času taky začala prosakovat voda z pod hřídele vodní pumpy,nalil jsem do chladiče 4 sedliny z kávy,jak si tady chlapi na statku dopili a všechno se to krásně zatáhlo,takhle to funguje dodnes (byť už musím obšas nějakou tu kapku dolít),ale investice 0!Jednou mi taky praskla manžeta na levém homokineťáku a jak jsem jezdil přes pole do lesa na dříví,tak se to celé zapráskalo prachem a bordelem až se to začlo projevovat hlukem,tak jsem to pořádně vymyl naftou a obtáhnul manžetu pořádnou vrstvou lepící pásky a bylo to ok,sice je to už hlučnější,ale funguje to bezchybně,investice 0(musím to oblepit vždycky co půl roku,protože se ta páska celkem rychle rozšmelcuje).
Občas,hlavně v zimě se vlivem působení soli,dostane bordel přez roztrhané manžetky mezi pístky a různé části brzdových třmenů a celé to zatuhne a přibržďuje to a pálí se desky,pak to musím vždycky rozebrat,osmirkovat,promazat a celé zase složit dohromady,nechce se mi do toho nic investovat,tak si radši vždycky máknu a je to.Jednou jsem se rozhodl,že si udělám radost na narozeniny,tak jsem zainvestoval do zadních brzd. čelistí a nakoupil na vrakáči za 2 stovky "nové"-no co vám budu povídat,fungujou tak nějak dodnes.
Nakonec tedy musím zmínit i ložisko na středové poloose,kompletně se rozemlelo a osa se tam kroutila,jak se jí zlíbilo,sáhnul jsem pod ponk a shodou okolností tam bylo ještě po traktoristech,zrovna ten rozměr,takže pohoda.Prostě auto naprosto bez investic-ovšem záleží nakolik je člověk zručný a alternativní,u nás na statku máme v tomhle docela drsnou školu:-)