Hodnocení a zkušenosti s autem
Začalo to všechno Audi TT 3,2 6-ti válcem, které mě moje manželka dala jako dárek k narozeninám...mno,bylo pronajato z půjčovny sportovních a luxusních aut na 3 dny pouze pro mě.Abych to moc neprotahoval,TT nás docela nadchlo a moje drahá polovička řekla,že by ráda podobné podnikání zkusila.Chtěla Porsche Cayman,ale to je děsná ,,řacha,,.Po docela dlouhém bádání na netu,Speedu atp.jsme před čtvrt rokem objevili ,,zetko,, a od té doby nás ničí představa,že má ,,sloužit,, jako předmět k manželčinu podnikání, což je pro mě čistokrevný masochismus a pro ni už docela taky. Nikdy bych si nepomyslel,že by mi vůbec nevadilo,kdyby manželce podnikání s tímto skvělým vozem moc nešlo a nějak jsme získali finance na splacení úvěru a Aligátor zůstal u nás jako druhé auto,třeba se to povede…zatím se můžeme utěšovat a modlit,že s tím nebudou jezdit pitomci.
Když jsme ho poprvé s manželkou uviděli u jednoho chlápka v garáži,tak nám spadla čelist a naprázdno jsme polkli.Naleštěn,vzhled ,,funglovky,, a oranžová ,,metla,,.Zepředu vypadá jak aligátor,kterému z hladiny koukají jen oči a číhá na kořist,výrazně tvarované blatníky mají pořádnou muskulaturu.Boční pohled nemá žádné komplikované křivky a upoutá vás na něm chromová klika dveří,kapkovitý tvar střechy,podivně umístněná anténa na zadním blatníku a písmeno ,,Z,,na předním.Krásné kované elektrony celkový pohled jen podtrhují.Zadním partiím dominují mohutné koncovky výfuku,Nismo křídlo a zadní dlouhatánská světla,jenž se táhnou od zadního blatníku a jejichž tvar se mi strašně líbí.
Po otevření motorového prostoru (víko musíte podepřít,nemá hydraulické otvírání) objevíte 3,5 litrový motor se zátahem býka,kterému uvízla muleta v šíji a za každou cenu chce ztrestat toho chlápka co to má na svědomí.Vzpěra uprostřed vám napoví,že to ten motor myslí vážně.Jestli milujete masivní vzpěry tak v kufru naleznete taky jednu,navíc s efektně vyvedeným písmenem ,,Z,,.
Pokud chcete do auta nastoupit a nemáte v příbuzenstvu čalouníka,chce to trochu cviku,jelikož pokud tam jen tak vlítnete,budete si odírat levý bok sedadla to je hrozná škoda,protože jsou, jak říkáme v Brně a okolí, ,,betelný,,.Boční vedení,tvarování,kůže Alezan s otvory,možnosti nastavení…paráda.Zkouknete před sebou budíky (zvedají se či snižují zároveň s volantem – dle mého názoru to umocňuje sportovní šmrnc) a nastartujete.
Na volnoběh byste řekli,že motor je téměř neslyšný,sešlapnete spojku (jde ztuha, toto není auto pro slečny),chytnete oranžovou prťavou hlavici řadicí páky (vypadá perfektně a stejně dobře se i drží)dáte za 1, sešlápnete plyn a pak to přijde ! Motor zaburácí a auto vás začne tahat do sedadla, za 2 (na 2.stupeň se dá jet i stovkou),za 3 a táhne a táhne a… stačí...Je tam 4,5,6, ale moje pocity jsou ohromeny těmi třemi stupni.Neutuchající zátah motoru (nezaznamenal jsem žádnou prodlevu),kovové (perfektní pocitově,věřte mi) přesné řazení a jako bonus hluboký chrapot 6-ti válce.Zetko jede 250tkou,ale to pravý jsem,alespoň já,zažil při již zmíněných třech stupních.
Nezapomněl jsem na něco strašně důležitýho?.....Okrsky!Kdyby zetko umělo mluvit,asi by odpovědělo něco ve stylu :,,Mňam okrsky,ty já můžu !Nenajel jsem po nich nějakou spoustu kilometrů,ale auto v zatáčkách sedí jak přibité,řízení je přesné,že kam pootočíte volat tam se vrhne (vůle neznatelná),výjezdy z nich na pohodu., budu ještě testovat. Jak bude možnost a čas,vyberu nějakou bezva trasu a protáhnu ho, na to se těším - to mi věřte. ESP jsem zatím nevypínal a nevím zda se odvážím (zadokolka + 280 koní – uvidíme).Zkráceně a jednoznačně řečeno – je to rebel, který je výborný v přímce a ještě lepší v zatáčkách.