Hodnocení a zkušenosti s autem
O tohle autíčko jsem se zajímal před koupí několik měsíců a na sklonku roku 2007 vidím na Tipcars.cz inzerát za 19900, velmi dobrý stav.
Jel jsem tedy do Prahy a našel bazar Garáže Vltavská. Velice seriózně působící bazárník (prý má 2 VŠ!) byl naprostým kontrastem vůči karikaturním popisům bazárníků v teplákách a ověšených zlatými řetězy. Asi to na mě zapůsobilo i přesto, že mě nenechal se svézt /jen mě provezl/ a za 20 minut už jsem odjížděl. Říkal jsem si: "když chci tohle autíčko, tak ber co je zrovna ke koupi". Je jich u nás dle odhadu něco kolem 20 kousků a já jednoho z nich prostě chtěl.
Druhý den jsem udělal první investici a koupil nové zimáky B.Polaris 2. Prckovi jsou předepsány gumy o rozměru 185/60/14.
Jedná se o nenápadné auto vnějškem srovnatelné třeba s P106, ale zrychlením 0-100 cca 7,5sekund. Přední nápravu pohání přes 5st. manuální převodovku motor o obsahu 993ccm přeplňovaný malým turbem tlakem 0,8Bar. Papírově to má jen lehce přes 100koní, ale nesmíme zapomenout na váhu pod 800kg. Motor lze velice jednoduše upravit na výkon cca 150PS, podmínkou je bezvadný technický stav a používání kvalitních maziv. Já jsem zůstal u série.
Zásady ježdění s přeplňovanými motory znám - nechat pomalu ohřát a pak až tlačit turbo a stejně tak i nechat vychladnout. To je samozřejmost.
Při koupi vše jakž takž OK, vyměněn olej a filtr, cca 2000km super ježdění, zezačátku auto působi až euforické stavy a charakteristika motoru připomíná nějakou japonskou šestistovku na dvou kolech. Motor je točivý - redzone je až za 8tisíci otáček.
Pak to nějak začalo kouřit a já si říkám, že to turbína není, vždyť tak krásně tlačí. Tak vesele jezdím dál postupně jsem okolnostmi donucen konstatovat smrt motoru. Motor začal vydávat zvuk jako šicí stroj atd.
Dá se říct, že turbo, které žralo olej, způsobilo nedostatečné mazání motoru a poškodila se minimálně ložiska na klice.(co ještě, to poznáme po nahlédnutí dovnitř)
Pro mě z toho vyplynula zkušenost, že jakmile auto začalo kouřit, měl jsem přistoupit k výměně turba (dá se sehnat nové do 20000Kč) a byl bych možná bez starostí. Možná také ne, ale věřím v kvalitu výrobků ze Země vycházejícího slunce.
Pro mě je to auto s nejlepším poměrem zábavnost/spotřeba - ta dělá od 6 do 9 litrů, víc jak 10 to nesežere ani za nic - tímto také reaguji na JINOU recenzi na GTti co na tomto serveru je. Jinak odstavec s trestáním synáčků v tatínkově novém BMW na semaforech mohu označit za pravdivý :)
V současnosti se chystám na GO motoru a nové turbo, pro studenta to bude pořádná investice (cca 50000), ale řídit Šaráda je prostě paráda...