Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhledem k očekávání rodiny jsem se rozhodl prodat svou spolehlivou Audi A4 1,9 TDi a koupit si prostornější vůz. Při výběru jsme byl bohužel zaslepen krásou automobilu a neuposlechl varování bližního svého :-). Rozhodl jsem se po několikaletém fungování s automobily koncernu VW vstoupit do vod pro mě neprobádaných a koupit si "Forda" a to Ford Focus C-Max, který se mi velice líbil svými jízdními vlastnostmi a také vzhledem.
Nedbal jsem obvyklích řečí kamarádů : Ty kupuješ forda ...ty jsi se snad zbláznil ?? a šel jsem do toho po hlavě. Nechal jsem si automobil dovézt ze zahraničí a radoval se, jaký jsme udělal kup. Vozidlo jsem samozřejmě nechal hned zkontrolovat ve značkovém servisu Ford, kde mi řekli, že auto je v naprostém pořádku a "výborné kondici".
Ford je v plné výbavě GHIA včetně kůže, parkovacího asistenta a jiných vymožeností. První překvapení přišlo asi po 3000 ujetých kilometrech, kdy auto začalo při přidání plynu pulsovat. Jel jsme tedy opět okamžitě do značkového servisu FORD. No a následující postup vezmu stručně.
Závada : Pulzace motoru
Stav tach. :72 000 km (auto mám od 69 000 km)
Počet oprav : 12
- výměna všech možných součástek
- cca 8x přehraný software
Odstranění závady : dosud ne
Závada : Auto přestane jet
Stav. tach : 75 000
Počet oprav : 4
- doposud nepřišli na to, čím to je
Odstranění závady : dosud ne
Ve zkratce. Auto pulzuje při přidání plynu ve vyší rychlosti cca 120-140 km/h. Nejsem žádný letec, ale když potřebujete na dálnici někoho předjet ve 130 km rychlosti a auto žačne pulsovat stylem pojedu, nepojedu, pojedu, nepojedu, tak to opravdu není žádný med. No a druhá hlavní závada je uplně mimo moje chápání. Auto se zastaví a nejede. Nic nenapíše, nic neřekne, ale nejede. Po odtažení do Fordu a napojení na počítač není vidět žádná chyba ani problém. Přehrají software a auto opět jede.
Zkrátka a dobře Ford nikdy více :-)))