Zavřít recenzi

Citroën C5 Break

“Bezva auto s maximální možnou výbavou za supr peníze.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 2.2 HDi 
  • Stav km při koupi: 186 000 km 
  • Stav km nyní: 220 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.4
Co se vzhledu týče, C5 je designérským výstřelkem o kterém bych sám řek, že je je tak ošklivý, až je vlastně pěkný.Veliké oči (přední světla)připomínající vzdáleně ty žabí (viz, francouzští žabožrouti) zakomponovaná skvěle do mohutné přídě vozu,dlouhá karoserie (tuším - 4,785m) i široké dveře a velký zavazadlový prostor (560l - při běžném použití a myslím něco kolem 1700l při sklopení zadních opěradel) je maximalistickým projevem vývojářů Citroenu.

Také o vnitřním prostoru se dá spíše říci, že než do automobilu svým provedením a měkostí patří spíše do prostor domácího obýváku (pohodlná velká a měká křesla se spoustou prostoru před sebou i nad sebou, měkost ještě více umocňuje použití aktivního podvozku Hydraktiv III + (i v současné době stále ještě nepřekonaným, používaným též ve vrcholných verzích Mercedesu E i Audi R8)u něhož si můžet jednoduše použitím tlačítka navolit buďto běžné tzv. komfortní nastavení (plavně plynete po silnicích nebo dálnicích) nebo nastevení + kde vlastně přitvrdíte podvozek vyřazením dvou koulí a jste připraveni i pro sportovnější styl jízdy bez projevů podélných a bočních náklonů.Kromě toho se Hydraktiv III+ umí i adaptabilně přizpůsobit stavu a povaze vozovky i vaší jízdy(sám si přenastavováním snižuje i zvyšuje světlost výšky podvozku i tuhost odpružení.

Můžete si také manuálně pouhým stisknutím tlačítka podvozek přenastavit do tzv. terénní polohy(vše se vám zobrazuje na displeji palubního počítače.samozřejmě, kdo si chce pernamentně užívat sportovní jízdy, nesáhne po C5 s naftovým motorem, k tomu jsou určena úplně jiná "žihadla".Toto auto je dobrým pomocníkem i přes to,že má na denním pořádku např. převoz dveří v kufru,naložení stavebním materiálem, ytongem,maltou apod. Cestuje se s ním skvěle i na ryby po lesních-polních cestách i mimo nich(terénní poloha podvozku).

Též na dovolenou je přizpůsobeno velice dobře.
Motoricky nemám připomínek - tenhle 16v vznětový motor se svým projevem točivého momentu i výkonu při vší tichosti, bez vibrací (dvě vyvažovací hřídele) a minimální spotřebě (mezi 6-7l/100km) je maximálně vyvedeným kouskem (ne nadarmo vyhrál i od svého vzniku v roce 2001 několik cen za kvalitu).Navíc, necháte-li si kapánek poupravit jeho sériové nastavení map pro spalování(tzv. chiptuning), tak jako já, dosahuje motor velice libého výkonu 170Ps a max. kroutícího momentu 370Nm při využitelnosti otáček až do 4200ot/min.kroutící moment nastupuje již ve 1200ot/min a není vůbec znatelný turboefekt a tvrdý chod motoru tolik znatelný u motorů TDi.

Shrnutí závěrem:

prostorný velice výkoný maximálně pohodlný úsporný rodinný vůz použitelný jak pro denní dojíždění do práce, tak i jako vůz pro vaše rodinné dovolené, ketrému stejně tak chutnají silnice, dálnice a nezalekne se ani lehčího terénu(přece jen. chybí mu 4x4náhon).

Závady a opravy na autě

Prasklé plynové lanko (mezi pedálem a potenciometrem).
<
Přejít na standardní verzi stránky »