Zavřít recenzi

Hyundai Accent LC liftback

“Fajn spolehlivý pomocník, splnil očekávání.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1,5 CRDi, 3 válce 
  • Stav km při koupi: 57 000 km 
  • Stav km nyní: 78 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 16 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Auto jsem koupil v prosinci 2002 v bazaru, když předchozímu majiteli doběhl leasing. Kromě rozbitého zadního plastu uvnitř kufru a škrábance přes celý levý bok bylo v pořádku a tak to zatím zůstalo.

Jízdní vlastnosti možná nejsou špičkové, ale proti Felicii výrazně lepší. Motor jede od cca 1500 otáček, ale k dobré akceleraci potřebujete aspoň 1900. Akceleruje plynule, bez turbokopanců, známých z TDi. Je to tříválec, ale neregistruji žádné vibrace - dobře vyváženo. Spotřeba celorok průměr cca 5,9 l/100 km. Samozřejmě na dlouhých trasách je to lepší (kolem 5, pokud to není po dálnici) a v zimě a na krátké trasy může spotřeba stoupat (zatím maximum mezi dvěma tankováními 6,7). Podotýkám, že se rozjíždím svižně a "ekorallye" nepěstuji, ale na druhou stranu nejsem žádný trhač asfaltu. Motor má dostatečný zátah a je mu prakticky jedno, jestli jedu sám, nebo jestli je vůz plně naložen, zejména do kopce je to proti podobně výkonným benzínovým motorům docela rozdíl. Nemám klimu, ale prakticky pořád mám puštěné rádio/CD. Olej mi neubývá, aspoň mezi výměnami nepozoruji žádný úbytek.

Posilovač je možná trochu přeposilovaný, ale zdaleka ne tolik, jako např. v Daewoo Lanos. Chod řadicí páky je přesný a s Felicií se to nedá srovnat. Jen samotná páka by mohla klidně být výrazně kratší.
Zvuk motoru nijak výrazně neruší, ale na dálnici by se určitě hodila šestka - při 130 km/h točí 3000 otáček, což už je na diesel dost a motor by to výkonově utáhl. Horší je to se hlukem od podvozku, člověk slyší každý kamínek. Podvozek je naladěn spíš komfortně, ale v zatáčkách se chová předvídatelně. Nicméně trochu se v nich naklání, ale nemá tendenci se utrhnout. Nicméně žádnou velkou divočinu s ním nejezdím, ale mírně svižnější průjezd zatáčkami praktikuji. Gumy mám 185/60 R14.

Brzdy mají dostatečný výkon, ale je potřeba je sešlápnout víc, než jsem byl zvyklý u Škodovek. ABS spíná včas.
Interiér - první nezvyk je nasedání do předních sedaček, které jsou dost nízko, čili nic pro starší lidi. Další věc, která ze začátku vadí - není tu kontrolka potkávacích světel. Ale během prvních měsíců jsem si zvykl kontrolovat polohu rysky na konci blinkru. Je dobře viditelná, takže tady už problém nemám.

Interiér je celkem útulný, jen volant se mi vizuálně moc nelíbí. Pravda, plasty jsou šedé a většinou tvrdé, ale nic nedrnčí a skoro vše je na svém místě. Tedy kromě kolébkového spínače zadního stěrače, který bych uvítal víc v dosahu (je na palubní desce vlevo od volantu).
Prostornost je v rámci třídy slušná - o něco víc místa než ve Felicii, o hodně víc než ve Fabii.

Příjemná jsou okna i zrcátka v elektrice, a taky dálkový centrál. Kvalitu reproduktorů nejsem schopen posoudit, ale postačují mi.
Zvláštností je ukazatel paliva, který po dotankování na plnou prvních cca 5 km zvolna stoupá od 1/4 až po plnou. Pak už ukazuje dobře a ukazuje i v době, kdy je auto zamčené.
Hlavní spokojenost je zatím se spolehlivostí - žádný závažný problém. Vlastně ještě jedna moucha na závěr - když chci vyměnit přední žárovku, musím vyndat celou parabolu, jinak se k ní nedostanu.

Závady a opravy na autě

Žárovka předního světla (60 Kč).

Dvě kontrolky v palubní desce (10 Kč/kus).

Úchyt plata krytu na kufr (20 Kč).
<
Přejít na standardní verzi stránky »