Zavřít recenzi

Škoda Octavia 2 1,9 Tdi 77kW

“Celkově povedené auto.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,9 77kW 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 28 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto jsem koupil ve výbavě Elegance, tedy plná výbava. Celkově má dobré jízní vlastosti, má vynikající dvojté vytěsnění dveří, takže hluk proudícího vzduchu téměř neslyšíte, špína nemá šanci se dostat jenom mezi dveře a karoserii.

Dále oceňuji držáky na 1,5l pet láhve ve dveřích. V interiéru jsou kvalitní materiály, design zatím působí neokoukaným dojmem..
Po nastartování je motor oproti např. Renaultu Megane 1,9dci méně kultivovaný, více hlučný, ale v žádném případě to není zvuk, který by řidiče rušil. Zvuk působý tlumeným dojmem, ale při srovnání s konkurecí ( u benzinu to neplatí) malé mínus. Naopak spotřebu hodnotím s průměrem kolem 5l za výbornou.

Řízení je extrémě citlivé, oproti O1 až diametrálně. V porovnání s konkurencí velké plus řazení, které je přesné a krátké. Sedáky jsou tvrdčí, pokud srovnávám např. s již zmíněným Meganem, ale mě osobně spíše vyhovují. Dvojzónový Climatronic hodnotím velmi dobře stejně jako celkovou ergonomii v interiéru, máte pocit, že je vše po ruce. Např. zasahování do nastavené rychlosti tempomatu, zrychlovat, zpomalovat můžete přímo na páčce, oceňuji triping, tedy nemusíte páčku blinkru aretovat, stačí lehce ´tuknout a blikač třikrát zabliká.

Motor 1,9Tdi o 77 kW je vcelku postačující na to, aby si řidič jízdu užíval, nemusel se bát předjíždět a tlačit akcelerátor na podlahu při jízdě do kopce. Na druhou stranu to není motor pro sportovněji založené řidiče, kteří mají raději ostrou jízdu.
Jako negativa- víko kapoty nemá plynovou vzpěru, při couvání je špatně vidět přes zadní sklo-příliš vysoký zadek, musí se téměř vždy použít zpětná zrcáctka, u rádia je sice MP3, ale není v něm čtečka paměťové karty, takže sebou musíte tahat CD.

Na zadních sedadlech je už vcelku více místa oproti O1, takže auto by ušlo pro čtyřčlenou rodinu. Velký kufr je notoricky známý, tak to nějak rozebírat nebudu. Když to shrnu, tak se jedná o dobré auto nadčasové auto, kdo uvažují o jeho koupi, doporučuji motor 1,8 TFSI, vyvinutý firmou Audi, který je ve své třídě na špičce a v Oktávii vyjde levněji, než TDi. Já jsem ho nekoupil jenom z důvodu, že najedu kolem 9 000km měsíčně a tam je sebemenší spotřeba na celkových nákladech znát. Celkově auto působí kvalitním zpracováním.

Závady a opravy na autě

Auto jsem zakoupil v lednu a vzhledem k najetým 28 000km bych ani žádné poruchy neočekával.
<
Přejít na standardní verzi stránky »