Hodnocení a zkušenosti s autem
Transita jsme zvolili po zkušenostech s předešlým Transitem (rv. 95 - 2.5 TD).
Rozhodnutí pro koupi nového Transitu vžešlo v březnu 2006, bohužel v tu dobu Ford končil s výrobou předcházejícího modelu a Transity nebylo možné objednat. Nakonec náš "vyšněný" Transit byl dodán v srpnu 06 - jedná se model Kombi Van 300 2.2 TDCi 81 kW.
Výbava - tento Transit byl skládán na objednávku (žádná soc výbava se nekoná). Tudíž má skoro vše co šlo dodat.
Obrovské zklamáni ze sedadel - nejsou odpruženy!!! tudíž jízda po dálnici D1 v pravém pruhu téměr němožná (vyřešeno lehce nafouklou duší z koleček pod zadnici)
Brzdy - na všech kolech jsou kotoučové brzdy, vpědu chlazené. Účinost brzd proti modelu z roku 95 je obrovská, skvěle funguje i ruční brzda, která ovšem nemá kontrolku na přístrojové desce.
Motor - jedná se o agregát z francouzské provenience, objem motoru je 2198 ccm, výkon 81 kW (max 280 Nm). Rozvod řetězem.
Silnější motor nemá smysl objednávat (u pohonu přední nápravy), už nyní je problém přenést výkon na silnici.
Výtky mám k 5. stupňové převodovce, do města je špatne odstupňována - při 50 km/h na 3.q je motor příliš v záběru a na 4.q je podtáčen.
Spotřeba je kapitola sama pro sebe. S tímto transitem se nedá dostat pod spotřebu 8 litrů/100 km. Průměrná spotřeba je cca 10 litrů. Při spěchavém tempu není problém dosáhnout spotřeby 12 litrů. Při používání tempomatu spotřeba vzroste o 1,5 litru.
Jak jsem psal výše, za 1,5 roku se nevyskytly poruchy. Občasné skřípnutí v interiéru se dá zkousnout. Ne nadarmo se říká, že francouzský vůz je konstruován na teplotu, že když mrzne, tak je +5 °C (bohužel nové Transity vychází z dodávek Master, Jumper) Občas se na palubním počítači objeví hláška Engine Malfunction, atd...
Přednosti dodávky snad ani není zapotřebí připomínat.
Osobně mám jednu výtku k předním světlometům. Světla mají značnou velikost, ale jsou osazeny pouze žárovkou H4, hodily by se přídavná dálková světla.
Prodejce - Ford Rašino Brno, skvělé zkušenosti s prodejním oddělením, hrozné zkušenosti se servisem - už od jednání mladého přijmacího technika, který s človekem jedná jako s totálním vágusem až po provedenou práci.
Nový Transit není špatná volba, ale musíme si uvědomit, že tam, kde cenově končí plně vybavený Transit, tak tam žačínají "holátka" u MB :)