Zavřít recenzi

Renault Thalia F1 edition

“Vůz podprůměr,servis katastrofa.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1.4 8V benzín 
  • Stav km při koupi: 1 000 km 
  • Stav km nyní: 100 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 4.4
Tak snad začnu nákupem, ať je to pěkně popořádku. Auto jsme vybrali a objednali u značkového prodejce, zaplatili zálohu a čekali. Protože jsme chtěli automobil dofinancovat přes leasingovku, kterou nám doporučil prodejce, volal jsem cca 14 dní před odběrem vozu do leas.společnosti kvůli nějakým formalitám a s hrůzou jsem zjistil, že značkový prodejce má zavřeno a zřejmě končí , víc nevěděli. Volal jsem tedy okamžitě prodejci a ten informaci potvrdil s tím,že mu byla odebrána koncese, ale já se nemusím ničeho obávat, zálohu mi vrátí (proč mi nezavolal sám dříve jsem se nedozvěděl). Domluvili jsme tedy termín kdy se mohu pro zálohu stavit a já vyrazil.

Cesta tam a zpět cca 250km. V dohodnutý den a čas jsem se dostavil, ale majitel nikde a záloha taky nikde. Jistě tušíte jaké byly mé pocity. Po telefonátu do centrály Renault se naštěstí moje auto našlo a záloha my byla započtena do ceny, takže jsem si auto vyzvedl u jiného prodejce a vše dopadlo OK. Doufal jsem, že to nejhorší mám za sebou. Po převzetí vozidla nejprve praskla plastová "tkanička" u schránky spolujezdce, značkový servis ji odborně nahradil měděným lankem s elektroočky připevněnými obyčejnými vruty do původních otvorů - moc hezké (vozidlo stálo cca 330.000,-),vydrželo to zhruba půl roku a pak se to celé vytrhlo z plastu. Dále jsem to neřešil,neboť víko se naštěstí otevírá max. asi 95 stupňů a tak to tolik nevadí (zbytek plastu z původní tkaničky však uvnitř rachtá dodnes).

Co mi vadilo ze začátku (teď už jsem si zvykl), že přesto,že má Thalia polohovatelné sedadlo řidiče, je vnitřní zpětné zrcátko umístěno tak nešťastně nízko, že musím mít sedadlo zcela dole a přesto mi ještě zrcátko částečně brání ve výhledu z vozu. Po opravě tkaničky již následovala samá "pozitiva a životní jistoty". Rozbité čidlo venkovní teploty,opakované opravy přelomených vodičů centr.zamykání kufru,opakované opravy nefunkční ruční brzdy, kterou téměř nepoužívám! (do kopce se rozjíždím přez nožní brzdu a při parkování řadím rychlost), zatáhl jsem ji za celou dobu tak 20x při parkování z hodně příkrého kopce, výměna předních tlumičů a vodní pumpy s rozvody po 50.000km (samozřejmě těsně po záruce), hlavice řadící páky je zcela evidentně ohmataná od cca 40.000km - v servisu mi řekli , že tam nic takového nevidí, opakovaná výměna čidla volnoběžných otáček (v 1.případě dokonce začal automobil sám nekontrolovatelně zrychlovat, nepomohlo prošlápnutí pedálu a musel jsem zcela vypnout motor -dost blbá závada, přede mnou jeli další vozy) servis mi sdělil ,že to není možné.
Podotýkám, že jsem vždy používal náhradní díly a opravy nechal provádět ve značkovém servisu (vyskoušel jsem tři).

Ve dvou byla znalost vozu a celkový přístup katastrofální u třetího jsem velice spokojem s profesionalitou jeho personálu, který poradí , vysvětlí a ví o mém voze více než já, což v předchozích případech rozhodně neplatilo a bylo nutno obsluhu navést a upozornit co by asi mohlo být za problém, aby nenaúčtovali 3h diagnostiky a nakonec mi nesdělily, že auto je v pořádku.Nyní mě čeká výměna čepů a spojovačky na přední nápravě (což ale vzhledem k najetým km považuji za přiměřené). Doufám, že je to poslední oprava a auto půjde z domu.

Závady a opravy na autě

Prasklá plastová "tkanička" u schránky před spolujezdcem.

Prasklý plastový kryt pojistky na sklápění zadního opěráku.

Zcela ohmataná hlavice řadící páky po cca 50.000 km.

Nefunkční čidlo venkovní teploty.

Sáknoucí vodní pumpa - výměna včetně rozvodů - po záruce.

Výměna předních tlumičů cca po 50.000 km.

Opakovné opravy ruční brzdy 4x.

Opakované opravy prasklé kabeláže ve víku kufru 4x.

Neustálé výměny halogennek v potkávacích světlech cca 4xročně.

Opakovaná výměna snímače volnoběžných otáček motoru.

Zarezlá anténa, nelze demontovat do myčky.

Zatékání otvorem pro anténu.

Porucha originálníha klíče - ulomený kontakt.

Prasklá koženka z boku sedáku u předního sedadla.
<
Přejít na standardní verzi stránky »