Zavřít recenzi

Suzuki Vitara 1.6 JLX

“Auto pro zábavu i denní cestování.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1.6 16v - 71kW 
  • Stav km při koupi: 1 500 km 
  • Stav km nyní: 13 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 5.2
Je třeba si uvědomit, ze se bavime o offroadu a ještě k tomu malém offroadu, takže jízdní vlastnosti na silnici jsou řekněme ubohé, byť auto solidně drží stopu v zatáčkách a na pěkné silnici jede tiše a pohodlně, vše se rapidně změní s horší kvalitou silnice, kde auto různě poskakuje, kroutí se, vrže..... nic pro změkčilé povahy, které při prvním vrznutí v interiéru odsuzují celou automobilku jako neschopnou vyrobit kvalitní vůz.

S Vitarou si totiž užijete legraci hlavně při cestě mimo silnic, kde na plno vystupují její výhody: robustní jednoduchá konstrukce, zadní tuhá náprava, relativně nízká hmotnost, solidní motor.... je třeba taky pochválit spotřebu, protože se s ní dá jezdit kolem 8 litrů a je zajímavé, že ani výlety mimo silnici, se zapnutým náhonem 4x4 a redukcí o moc nestoupne... vyjímkou je situace, kdy se brodítev 15 cm blata a redukovaná dvojka má s autem co dělat.

KOROZE - auto má nosný rám, pokud ten je v pořádku, není třeba se jí v zásadě zabývat, teda pokud vám nekoukaj nohy ven. Na Vitaře korodují lemy, prahy, podlaha..........
UŽITNÉ VLASTNOSTI - do pěti dvéřové varianty naskládám kočárek, aniž bych sundával kolečka, malého v sedačce, tchána, ženu........ vše při zachování pohodlí - ;-)
INTERIÉR - levné plasty - co víc. Kupodivu má Vitara má v eletrice přední zadní okna, zrcátka a dokonce i centrál.

EXTERIÉR - dost tenké plechy, design jako krabice od bot na kolečkách
MOTOR - 1.6 16v, vícebodé vstřikování, 71 kW - no není to úplně hodně pro 1400kg těžké auto, ale dynamika je dostačující a překvapen jsem velkým rozsahem otáček motoru. Spotřeba do deseti - nekecám.

PŘEVODOVKA - jde trošku ztuha, ale žena s Vitarou běžně jezdí a rozdíl mezi MB A 140 a tím nepoznala, nebo aspoň nic neříkala.
Je zajímavé jak na 15 let starém autě funguje příkladně všechna eletrika, jediný problém co mám, je nefukční ohřev zadního skla. Vitara má ještě jednu skvělou vlastnost - topí do pěti minut i v tom největším mrazu.

Vitara nemá uzávěru diferenciálů, automatické volnoběžky na přední nápravě fungují celkem spolehlivě, jen nesmíte zapomenout na couvnutí pro jejich odemčení.
VITARU jsem si kupoval, abych si užil trochu legrace a to si užívám, takže jsem spokojen a to velmi.

Závady a opravy na autě

kromě běžné údržby spočívající v koupi ojetého vozidla, žádné problémy ani závady. Zatím jsem pouze vyměnil zadní díl výfuku, koupil nové pneumatiky a vyměnil chladič a větrák s visko spojkou za chladič s eletrickou vrtulí.
<
Přejít na standardní verzi stránky »