Suzuki Swift
“Špatná volba, hrůza, děs.”
- Rok výroby: 2007
- Typ motoru: 1,3 benzin
- Stav km při koupi: 13 km
- Stav km nyní: 11 998 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
11 měs.
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti nebudu rozepisovat. S autem jsem jezdil 11 měsíců. Z toho jeden měsíc bylo v servisu.
Závady a opravy na autě
Pro moji recenzi využiju pouze místo pro poruchy.
S autem jsem naprosto nespokojený a zanedlouho budu mít se společností, od které jsem koupil Swifta, soudní spor.
Auto jsem kopil v březnu 2007. Po 5000 ujetých kilometrech brzdy ztrácely svojí účinnost. K tomu se přidalo, že při zabrždění se auto začalo chovat neklidně a mělo tendenci táhnout do leva. V servisu mi odvzdušnili brzdový systém a bylo mi řečeno, že jsem spálil brzdovou kapalinu. Auto bylo používáno běžným způsobem a to i brzdy.
Zhruba po dalších 2000 km se tento problém objevil znova. Brzdy neměly správnou účinnost a auto táhlo do leva. V autorizovaném servisu Suzuki mi vyměnily hlavní brzdový válec a už mi bylo naznačeno, že si za to můžu zřejmě sám.
Ujeto dalších 1000 km. Problém je zpátky. Tentokrát vyměnily řídící jednotku ABS. Auto jsem si přebral v pátek v 16.00. Vyjel jsem ze servisu a po 22 km mi přestal fungovat posilovač řízení a brzdy táhly do leva. Vrácím se opatrně do servisu. Tam připojily PC na auto a zjistily nějaké elektronické chyby. Chyby odstranily...nevím jak. K tomu mi odpojili rádnio z podezření, že hází chyby do řídící jednotky vozu.
Ujeto necelých 1000 km a problém je zpátky. Pro moje auto si dojíždí ke mě domů. Bez jakéhokoliv zakázkového listu. Auto jim předávám a po týdnu mi je zděleno, že auto je v naprostém pořádku, že s ním nic nedělali.
Auto má najeto 11 998 km a chyba se objevuje znova. Tuhle hračku odvážím do servisu a odcházím po svých domů. V tomhle okamžiku jsem se rozhodl odstoupit od kupní smlouvy. Posílám doporučený dopis mému prodejci a ten samozřejmě nesouhlasí. Tvrdí, že vady neuznávají. Našel jsem si advokáta a ten poslal dopis. Oni to neuznali. Napsali, že jsem si vady vymyslel a že se snažily mi vyjít vstříc. Asi zapoměli, že mám reklamační protokoly. Příští týden podáváme s advokátem žalobu.
Tak mi držte palce a nekupujte maďarského Swifta a už vůbec ne od prodejce jako byl ten můj.