Hodnocení a zkušenosti s autem
První dojmy:
Klady - příjemný pocit z jízdy, perfektní posilovač řízení, se kterým je radost kamkoliv zaparkovat, tichý chod, velký prostor v kabině a rozměrný kufr, elegantní, klasická a přehledná palubní deska (prostá všech nejnovějších "jarmarečně- infantilních" trendů), sofistikované řešení drobných detailů interiéru i výbavy, pečlivé dílenské provedení (vč.snadného zavírání víka kufru, které vždy jen lehce zacvakne), snadné ovládání palubního PC 2 tlačítky na páčce stěrače, dobře čitelný multifunkční display, který kromě jízdních údajů hlásí i poruchové stavy, možnost ideálního nastavení výšky sedadla řidiče a polohy volantu.
Zápory - chybějící kontrolka tlumených světel, neohrabané ovládání vnitřního osvětlení interieru (na rozdíl od dokonalého polohovatelného stínítka ve Felici), slabší dynamika při rozjezdu či akceleraci (opět ve srovnání s předchozí ŠF 1.6)vyvážená ovšem jízdním komfortem.
Ostatní - auto se ovládá velmi snadno. Je ale při rozjezdu línější, kolem 3000 otáček má motor ovšem už značnou sílu. Neuškodilo by přiostření výkonu brzd s ohledem na váhu vozu. Ale to je otázka zvyku.
????? - Potíž mi dělá nalezení optimální proporce řazení a otáček při jízdě zejména po městě s ohledem na informace o možném zakarbonizování motoru pro 3-4 letech, které je údajně bolestí všech motorů 16V. Nevím, zda preferovat min.2500, nejlépe 3000-3500 ot. za cenu vyšší spotřeby, nebo problém pustit z hlavy, jezdit úsporně a tankovat raději Shell V-Power.
Jaké jsou Vaše zkušenosti ???