Zavřít recenzi

Volkswagen Passat 1.9 TDI High Line

“Kvalita, pohodlí - PASSAT.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: diesel 
  • Stav km při koupi: 142 000 km 
  • Stav km nyní: 183 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.4
Potřeboval jsem auto, v kterém se budu cítit pohodlně, bezpečně a hlavně do něj hodně "naložím" tak jsem si vybral verzi kombi v maximální výbavě. Kufr je vážně obrovský a pokuď to je málo tak po sklopení zadních sedaček dostanete rovnou ložnou plochu kam už se toho vejde opravdu dost. Sedačky jsou pohodlné s dobrým bočním vedením a s nastavitelnou bederní částí. Prostoru jak na nohy, tak na ruce dost.

Pocit příjemného pocitu navazuje i přehledná palubní deska z černého měkčeného plastu kombinovaná se světlou kůží a tříramenný volant, který proti čtyřramennému nejen lépe vypadá, ale se i lépe drží. Odkládacích ploch najdete taky dost a klimatizovanou přihrádku v létě určtě oceníte :-).

Co se týče motoru, jedná se o verzi 1.9 TDI s výkonem 110 koní, po chiptuningu zvýšený na 140 koní a vybavený automatickou převodovkou (bohužel jen 4-rychlostní). Díky turbu má slušný zátach i při nízkých otáčkách, při předjíždění musíte u toho automatu počítat z 1-2 sekundovou prodlevou, než se "probere" a rozhodne se, jestli přeřádí o jeden či dva rychlostní stupně. I když tato verze váží asi 1525 kg, dokážete bez problému na dálnici držet rychlejší jízdní pruh, aniž by vás někdo "vyblikal".

Spotřeba se dlouhodobě pohybuje v průměru kolem 5,6 - 6,2 litru, což mi vzhledem k tomu, že půlku toho najezdím ve městě připadá vynikající.
Brzdy jsou dostačující, nevšiml jsem si žádného vadnutí ani po dlouhodobějším brždění.
Podvozek se mi zdá měkčí, ale v zatáčkách sedí dobře, donutit ho pískat v zatáčce už dá velkou odvahu :-).

Výbava vozu High Line takže v tý době snad vše co se tam dalo dát :-) (4xairbag, autom. klimatizace, automat, kůže atd.)
Doplňky co potěší: vyhřívané sedačky, klimatizovaná přihrádka, zabudovaný nepromokavý vak na lyže ...

Výhody:

- vynikající motor a spotřeba
- jízdní vlastnosti, brzdy
- výbava
- spolehlivost

Nevýhody:

- sedačka, drcená kůže dostává vzhledově hodně zabrat :-(
- spínače ve dveřích

Na závěr:

Když jsem auto koupil, tak mělo na tachometru asi 142.000 což nemohu potvrdit ani vyvrátit. Po roce a půl přibylo dalších 41.000 a zatím auto můžu jen pochvalovat, pár problému se vyskytlo, ale zatím nic, aby mě auto někde nechalo. I když odešla řídící jednotka tak se tam nějak automaticky zařadila jedna rychlost (asi trojka) a jezdil jsem na to 14 dní :-)

Vystřídal jsem pár značek (Peugeot, Škoda, Ford, Lancia, Nissan) ale Passat mi prostě sedí, takže do budoucna už mám jasno.

Závady a opravy na autě

Auto bylo dovezeno z Itálie a po prohlídce byly nalezeny tyto problémy:
- špatné spínače v předních dveří, to znamená, že někdy nesvítí osvětlení pod otevřenýma dveřma a je nutno odemykat přes dálkový ovladač
- nevyhřívá kožená sedačka řidiče (nová dečka stojí přibližně 1000 Kč + hodinka práce)

Problémy po čase:

Doporučuji v místě pod baterkou vytrhnout gumovou "krytku" přes kterou odtéká veškerá voda z čelního skla, může se vám totiž stát, že se ucpe listím a voda poté odtéká přes pylový filtr a kolem trubek klimatizace do prostoru po cestující a tak se vám jednoho dne v autě může objevit přibližně 20cm vody :-(.

Odskákala to bohužel řídící jednotka automatický převodovky, kterou bylo dost obtížné sehnat, hlavně díky tomu, že potřebujete stejný označení jako měla ta původní ... po 14 dnech usilovného schánění byla za 9000,- jiná.
Začaly klepat obě poloosy, výměna čepů cca 3000,-

Po koupi vyměněny kompletně rozvody, brzdové destičky, olej a filtry.

Co mě čeká:
- naplnit a vyčistit klimatizaci
- někdy to při řazení z 2 na 3 stupěň v zátahu proklouzne, tak doufám jen výměna oleje a filtru.
<
Přejít na standardní verzi stránky »