Renault Laguna 2,0 16V RXE
“Za ty peníze je to dobré, ale moc poruch.”
- Rok výroby: 1998
- Typ motoru: 2,0 16V 102kW/140PS
- Stav km při koupi: 210 998 km
- Stav km nyní: 214 306 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 měs.
- Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil velmi výhodně, za 29500.Je to model po facelifte, s kulatými mlhovkami a čirou optikou.Je nutno do něj ještě investovat, viz výše.
Je skoro v plné výbavě, climatronic, všechna el. okna, vyhřívaná sedadla i čelní sklo(bohužel vyhřívá pouze asi polovinu skla), tempomat ,4x airbag(podle tp, jinak, přední airbagy byly při havárii,,použity" a chybí)atd..Bohužel, interier není taky moc zachovalý stejně jak celé auto, brutálně ,,prohulený", propálená sedačka řidiče, praskliny na plastech...
Z dálky vypadá auto celkem dobře, lak je pěkný (modrý)a korozi jsem nikde nenašel.Motor se jeví dobře, 140 koní je poznat.Předchozí BMW 320d jelo asi subjektivně lépe.Hlavně míň žralo-laguna cca 7,5-10 litrů, BMW 5,5-7 maximálně...Maximálka BMW byla dle tacho cca 220 a kousek,podle tp má ale laguna maximálku skoro stejnou.Zatím se ale bál ji prohnat naplno, zkusil jsem cca 180 a poskakovala jako koza..Nesedí úplně dobře.
Předchozí majitel se o auto i podle svých slov vůbec nestaral..Prý na něm najel za rok 40 tisíc km a ani nevyměnil olej...Ale díky tomu všemu jsem jej pořídil tak levně.Majitel byl pocitvý a všechno mi řekl.Zatím spokojenost.I designově je laguna pěkné auto.
Závady a opravy na autě
No, auto jsem koupil v zanedbaném stave, a s množstvím menších závad.Auto mám krátce, jediné co jsem zatím spravoval je: výměna všech (má 4x kotouče)destiček a kotoučů, oleje, filtrů a rozvodů, desky nové, kotouče pěkné z vrakoviště, sám jsem si je vybral a předělal.
Dále-oprava klimatizace..Auto mělo klimu při koupi nefunkční(s tím jsem to taky kupoval), původní majitel nevěděl proč, prý mu nešla nikdy:o)), nakonec stačilo zavařit chladič-prodřený hliník, naplnit- klima funguje, měl jsem strach z kompresoru, ale funguje.Unikal olej kolem šroubu z vany-šroub omotán silikonovou páskou.Nesvítilo mnoho žárovek v palubce- palubní pc, vyměnil jsem žárovky radši všechny+tlačítko stahování okna spolujezdce.Všechny čepy, táhla stabilizátorů.Po koupi nešlo vůbec servo, počítal jsem s výměnou, nakonec stačilo naštěstí jen vyměnit trubičku, byla vyteklá kapalina..Dále mě čeká:hučí pravé zadní ložisko.
Originál autorádio nebere CD.Musím vyměnit zadní tlumiče, auto má tažné, zřejmě je auto totálně ztahané, zadek sedí u země jak u citroenu BX:o)))Nesvítí 3.brzdové světlo, světla zpátečky, lampička u řidiče ani u spolujezdce.Nefunguje vůbec nastavování světlometů a ty svítí hrozně dolů..Občas se nezamykají pravé zadní dveře.Když prší, tak na pravé straně za spolujezdcem do auta teče, nepodařilo se mě zatim najít kudy.Funguje pouze jedna vrtule u sahary(zatím nevím proč)ABS žije svým životem, občas jde, občas ne:o( hlavně teda za vlhka.Stěrače na první polohu ,,blázní" a nevracejí se.
Originál rádio občas vůbec nejde zesílit(zeslabit ano), a to ani na rádiu, ani na ovládání pod volantem.Auto nedrží volnoběh.Výfuk je zkorodovaný, zkusím povařit,ještě přes léto snad vydrží...Je pravděpodobně naražený pravý zadní originál Al disk.Chybí víčko nádrže.Motoru kolísá volnoběh.Spojka jde velmi ztuha(to je možná normální).Občas nejde zařadit jednička a zpátečka, při podřazování na dvojku bez meziplynu ,,škrtne".Auto je po hávárii na předek, je to celé nějak divně spravené-kapota skoro nejde otvírat ani zavírat, navíc od řidiče otevřu jen jeden zámek, druhý potom otvírám speciálně vyvedeným lankem zastrčeným pod plastovou mřížkou.
Kapota přečnívá o kus, mezera mezi kapotou a blatníky je snad 2 cm, nárazník je na jedné straně pokleslý asi o 2 cm dolů(asi tam něco chybí)...Mřížky nesedí, mlhovky jsou tam nějak ,,divně",plastové podběhy dolámané až běda, chybí spodní kryt motoru.Nalakované je to celkem dobře.