Zavřít recenzi

Peugeot 309 GTI 16

“Dost dobrý.”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1905 
  • Stav km při koupi: 14 000 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.0
Fantasticky obratné auto. 0-100 km/h 7,6s. Bez katalyzátoru 116kW a 970kg. Málo které auto bylo rychlejší. Pozor, nezaměnit za 309 GTI. Ten má 88kW a jen 8ventilů. Je to velký rozdíl. Je jich hrozně málo.

To moje mělo výrobní číslo 00000087. Vzpomínám na něj. Hlavně jsem v něm začínal jezdit ve svých 18ti letech. Užíval jsem si to! Řídil jsem od té doby mnoho vozů, ale málo je srovnatelných, zejména v akceleraci do stovky. Podobná je třeba Honda Civic VTI 118kW nebo BMW E36 328 se 142kW.

Dneska se taková auta už nevyrábí. Samozřejmě otázkou je bezpečnost tohoto auta, nebyla asi na moc vysoké úrovni. Takže jestli se někdo rozmýšlíte, naskočte do něj, budete se divit. Nejlepší je mít vzadu štítek 309 GRD.

Závady a opravy na autě

Poruchy se začaly vyskytovat až po najetí 90000km. (Stabilizátory, relé palivového čerpadla, katalyzátor) Auto bylo celé pozinkované, takže nic nekorodovalo.

Trochu problematické byly výfukové titanové svody. Po dvou letech ježdění jsem ho rozstřelil. Vina byla na řidiči druhého vozidla, takže z jeho ručení proběhla oprava celého vozu. Potom jsem si nechal vyrobit od Laityngu koncový tlumič výfuku a odstranil katlayzátor.

Byl v něm hrozný kravál a nárůst výkonu asi 8kW díky katalyzátoru. Zkusil jsem také vyměnit vzduchový filtr za sportovní od KN.
<
Přejít na standardní verzi stránky »