Zavřít recenzi

Audi 80 2.8E

“Opravdu perfektní vozidlo.”
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 2771 
  • Stav km při koupi: 250 000 km 
  • Stav km nyní: 325 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 9.9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
S autem jezdím šestý rok a je naprosto spolehlivé. Má zcela dostačující výkon 128kW při 5500 ot. za min., při předjíždění nemusím ani podřazovat a to vše při průměrné spotřebě 9.8 l/100km. Převážně jezdím po městě! Při jízdě na delší vzdálenost spotřeba padá na 8l při sportovní jízdě, nebo dokonce na 6.8 při dodržování rychlostních limitů.

Říká se, že 80 z devadesátých let byly nejkvalitněji udělané vozy narozdíl od novějších A4. Tuším, že stejný motor (obohacený o 18 ventilů) bručí ještě dnes například v Superbu. (Tam má ale vyšší výkon i kroutící moment.)

Závady a opravy na autě

Když jsme auto odtahovkou přitáhli, mělo zaseklé zadní brzdy (jsou tam kotouče a asi vinou ruční brzdy stále brzdily, až se úplně sjely brzdové destičky), vadné lambda-sondy (to byla hrozná patálie, auto totiž cukalo a chcípalo, nevěděl jsem, čím to je, tak jsem kvůli tomu odstranil celé výfukové potrubí, protože jsem myslel, že jsou ucpané katalyzátory a nahradil ho nerezovým, takže auto mělo zajímavý zvuk, ale dnes toho lituji, protože při jízdě na delší cesty mě to trochu otravuje), koupil jsem jednu sondu originál za asi 6.000,-Kč (nejdříve mi omylem prodali sondu do 1.8 a trvdili, že je to ona, druhou sondu jsem koupil škodováckou za 900,- Kč, kterou jeden šikovný elektrikář zapojil, aby fungovala, jak má. Dále mělo hrozný lak, který se sice podařilo rozleštit, ale za pár týdnů to bylo stejné. Je to myslím problém téhle základní VW-AUDI-ŠKODA červené.

Po čase mi ještě odešla spojka a ložisko, což ale byla daň za zacházení s autem a za jeho stáří. Motor má 250Nm/3000 ot. min., takže dostává slušně zabrat. Vhodnější by byl myslím automat. Poslední vážná vada byl nefunkční alternátor, který byl za 500,- Kč opraven.
<
Přejít na standardní verzi stránky »