Zavřít recenzi

Toyota Yaris 1.0VVTI

“Yaris=kompromis pro kombinovaný provoz.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 998ccm 
  • Stav km při koupi: 36 000 km 
  • Stav km nyní: 70 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Vzhledem ke skutečnosti, že jsem koupil dům 60km od Prahy, kde pracuji a denně dojíždím, musel jsem Felicii Combi (mimochodem měla najeto 260000km) vyměnit za menší vozidlo. Po dlouhodobé analýze trhu zánovních vozidel, jsem vyloučil všechna Twinga, Clia, Saxa, Corsy a Fiesty a začal shánět Yarise, neb jsem nenarazil na normálního člověka, jež by toto vozítko pomluvil (na rozdíl od výše jmenovaných). Koupil jsem vozidlo 4 roky "mladé", málo exponované (36000km), v plné výbavě od první majitelky s poctivě vedenou servisní knihou. Vozidlo jsem nechal prověřit řádnou STK a emisními testy, vše proběhlo bez problémů a začal jezdit.

Denně ujedu cca 120km, z toho 1/3 po Praze, 1/3 po dálnici a zbytek po okreskách. Průměrná spotřeba na letních pneumatikách se zapnutou klimatizací nepřekročila 5,2 litru/100km. Hodně mne překvapilo, že na zimních pneumatikách byla spotřeba "navlas" stejná, tzn. do 5,2 l. Jisté však je, že vozím pouze jednoho až dva pasažéry a že rychlostní limity překračuji zřídka a po Karlovarské "Highway" se ploužím tak 110km za hodinu (při 130km v hodině je již dost slyšet motor a spotřeba zhruba o litr vzroste). Kdo tuto komunikaci zná, mi dá za pravdu, že při vyšších rychlostech se hůře kličkuje mezi výtluky, kterých je zde stále víc a víc.

Při jízdě ve městě je Yaris "živý", díky krátkým rychlostním stupňům a proměnnému časování ventilů litrového motůrku, který má 50kW výkonu. Zavazadelník není z největších, ale díky posuvné zadní sedačce se dá "vyčarovat" prostor kolem 300 litrů. Popisovat výbavu asi nemá význam, neboť přední okna v elektrice, servo, palubní počítač, centrální zamykání na DO, parkovací senzory, venkovní teploměr a klimatizaci má dnes už většina vozů této kategorie (většina však za nemalý příplatek).

Za zmínku stojí středový průhledový tunel, ve kterém jsou umístěny všechny budíky a kontrolky (je situován tak, že do něj spolujezdec nevidí, i kdyby nakrásně chtěl). Posezení je víc nad zemí, než byste čekali a pohodlí tak akorát, abyste hned za volantem neusnuli. Výhled je díky přednímu oknu, na jehož ploše konstruktéři opravdu nešetřili, velice slušný. Vozidlo je vybaveno čirou optikou reflektorů, což svádí k instalaci xenonových výbojek, jež dávají vozidlu krom trojnásobné svítivosti a poloviční spotřeby energie i poněkud "dospělejší" dojem.

Podvozek je tvrdší, žádné kanape, vůz perfektně sedí v zatáčkách, trochu též proto, že jezdím na pneumatikách, jež mají vzorek. Pozor na příčné nerovnosti v zatáčkách a nepřiměřenou rychlost, zde může Yaris kapku "zjankovatět". Vozidlo dle servisní knihy i zkušeností vyžaduje skutečně jen to, co mu výrobce předepsal, tzn., pravidelné kontroly a výměny náplní a filtrů. Nevím, co bych ještě Yarisovi pochválil, snad jen povinné ručení za hezkých 1500,- Korun. Více zkušeností s tímto "malým-velkým" vozem zatím nemám, více snad za rok, až spolu budeme slavit již druhé narozeniny.

Závady a opravy na autě

Vozidlo jsem zakoupil v plně funkčním stavu a dosud jsem nezaznamenal byť sebemenší závadu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »