Hodnocení a zkušenosti s autem
Podvozek, co se týče jízdních vlastností, tak je to jeden z nejlépe sedících vozů na silnici (po instalaci Koni podvozku a snížení), sedí lépe než Celica GT 4x4 ale zase kvalit Eva IX nedosahuje. Mám na něm tuhostně stavitelný podvozek od Koni, sériový není špatný ale zázraky na okreskách od něj nečekejte.
Kola používám sériová 16" s pneu 225/45. Sériové 205 nestíhaly přenášet zvýšený výkon ani přes to že 5V má standardně samosvor mezi přední nápravou. Instalaci 17" jsem zamítl, i když na Coupé vypadají krásně musel bych použít 35 profil a auto by se stalo nesnesitelně tvrdé (v předu jsou tlumiče nastaveny na maximální tvrdost a v zadu je nastaven střed).
Brzdy - standardně montované Brembo brzdiče plní účel bez chyby, předchozí majitel přidal vrtané a kotouče s destičkami Ferodo a tak je téměř nemožné brzdy unavit. Jediná nevýhoda je, že mají proměnlivý účinek, pokud jedete pomalu (nízké otáčky) je třeba sešlápnout pedál více, pokud jedete 250, stačí ho polechtat a brzdí jak čert - na to si je třeba dát pozor.
standardně montované ABS se přidá ke slovu, až při opravdu razantní brzdění, jinak nechává vše na vás.
Motor 5V Turbo už v sérii odvádí skvělou práci, jeho sériových 220koní (5750ot.) a 310Nm (2500ot.) s 1310kg těžkým vozem dělá divy, k tomu si přidejte skvělou aerodynamiku a sami zjistíte, že údaj o maximální rychlosti 250km/m v techničáku není překlep. Zrychlení 0-100 za 6,4 sec. také není vůbec špatné.
Motor má rád vysoké otáčky, po instalaci většího turba a nahrání jiných map, výměně vstřiků, palivového čerpadla, instalaci regulátoru tlaku turba a dalších maličkostí hlídajících např. bohatost palivové směsi, se rád nechá točit až k 7000ot. s tím, že do 6500ot. nádherně táhne. Pravda spalinám nic nestojí v cestě, jelikož nový výfuk s katalyzátorem není :-) (standardně ano).
Výbava: standardní výbava 5V Turbo zahrnuje téměř vše, co je potřeba, 2xAirbag, ABS komplet elektrika, poloautomatickou klimu, interiér v černé kůži a přípravu pro rádio. Limited Edition k tomu přidává navíc: vyhřívaná sedadla, Interiér v červenočerné kůži se sedačkami od Recara a optický paket (lízátka prahy a malé drobnosti kolem světel) ale to nejpodstatnější 6.st převodovku (standart je 5st.). Při koupi jsem obdržel auto i s xenony a alarmem Magicar (s dálkovým startem a zhasínáním motoru)
Spotřeba: že výkonný vůz něco "sežere" dojde každému na spotřebu pod 10L/ na 100km raději zapomeňte. Moje dlouhodobá spotřeba je 13L/ 100km. Pokud toto nehodláte akceptovat kupte si radši nějakou Hondu 1.6 VVTi a budete spokojeni :-) Když občas slyším od majitele 5V Turbo, jak tvrdí že jezdí za 8l a pak zjistíte že řadí při 2500ot. tak je to k pláči. To ho pak přejede i ten s tou Hondou, který tu spotřebu 8l má taky.
MOJE DOJMY: Auto je skvělé už v sérii nádherný sporťák s designem od pininfariny, buď si ho zamilujete, nebo ne. V každém případě, pokud zvolíte žlutou nebo červenou barvu, budete často středem pozornosti :-) Já mám šedou metal. a ta funguje spíše na chlapy :-(
PS:
Pro ty co lační za adrenalinem - ano jede opravdu pekelně Octavie II RS a pod. auta pro vás nebudou soupeřem. Sériové auto se na dálnici subjektivně vyrovná Audi A8 4.2FSI. A pokud pořídíte LE (6st. převodovka) a dáte auto malinký doping (za cca 35tis. pořídíte 300koňový kit), budete rovnocenný soupeř sériové 911tky s 325koňmi, to mám vyzkoušeno.