Zavřít recenzi

Fiat Stilo MW 1,6

“Stilo je opravdu skvělá volba.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 80 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 7,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Přesto, že jsem byl s Bravou nadmíru spokojen, dělal jsem před koupí Stila rozsáhlý průzkum trhu. Prolezl jsem všemožnými diskusemi, porovnával v testech, objížděl autosalóny. Chtěl jsem prostorné kombi, se standardní výbavou, klimatizací, slušným výkonem motoru v ceně do půl melounu. Nakonec byla volba velmi jednoduchá. Stilo mělo například proti nejprodávanější oktávii lepší výsledky v testech, především v jízdních vlastnostech, proti většině konkurence výrazně lepší úroveň výbavy včetně osazení airbegy.

Kufr je velmi prostorný bez vnořených podběhů, zadní sedačka je skutečně sedačkou a ne lavicí, v mojem případě navíc posuvná takže pro nohy i nad hlavou je místa dostatek.
To je další parametr, kde oktávie těžce propadala.

Přední sedačky jsou opravdu skvělé. Ani po čtrnáctihodinové cestě do Chorvatska nemám problém s únavou.

Roli hrál samozřejmě také design. Což je v případě kombi často velmi ošemetná věc. Nemohu tvrdit, že by mne Stilo svým vzhledem dostalo. Italskou školu jsem v něm hledal marně, ale pravdou je že hezčí kombi jsem prostě v roce 2003 v tomto segmentu neobjevil.

Motoru dopřávám slušný olej nadstandardně každých 12000 km a je naprosto v pohodě. Spotřeba přesně podle tabulek výrobce - kombinovaná 7,6 l

Jízda se Stilem je prostě radost. Reaguje naprosto přesně, skvělé brzdy, 1,6 je podle mne výborný motor (mám ještě původní fiaťácký, později byl nahrazen GM), s řazením nemám žádný problém - jde lehce a přesně.

Kvalita použitých materiálů v interiéru a jejich zpracování je velmi dobrá a slícování dílů přístrojovky naprosto bez problému.

A co mi na něm vadí:
Nejspíš delší řadící páka, která v poloze 3. a 5. stupně částečně zakrývá tlačítka klimatizace a cirkulace vzduchu.

Vadí mi také neprofesionální přístup Fiatu ČR, protože například cívky Sagem odcházeli velmi spolehlivě ve všech 1,6 snad do roku výroby 2003 a tento problém měl být řešen svolávačkou.

Závady a opravy na autě

Každé auto má nějaké mouchy. V mojem případě kosti na přední, silenblok na zadní nápravě a cívky Sagem - řešeno během záruky bez jakýchkoliv problémů.
Za 5 let každodenního provozu mám najeto 80 000 km.

Předtím jsem měl Fiata Bravu, 6 let, 100 000 km, kromě výměny jednoho ložiska a tlumičů, naprosto bez problému.
Obě auta jsem kupoval nová.

<
Přejít na standardní verzi stránky »