Zavřít recenzi

Ford Puma

“Pokud víte co chcete, od Pumy to dostanete!”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.7 VCT 
  • Stav km při koupi: 115 000 km 
  • Stav km nyní: 122 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
Měl jsem před Pumou kupátko Opel Tigra. V žádném případě nechci tuto recenzi pojmout jako srovnání těchto dvou konkurenčních vozů a vyvolávat tím nějaké vášnivé diskuze.

Pumu jsem koupil po prvním majiteli z Německa, byl jím 65ti letý důchodce a k Pumě jsem dostal, jak je to u pečlivých Němců zvykem, komplet všechny papíry a faktury. Jen pro zajímavost, v prosinci roku 1998 stála Puma přesně 34 500 DM. Ihned po koupi, vzhledem k najetým 115 000km mě čekaly rozvody, klíňák, plnění klimy, přetěsnění motoru (nebyl únik oleje, ale preventivně), dále pak zástěrky, kryty zadních podběhů, no bylo toho víc, ale tomu se nejde vyhnout, pokud chcete, aby Vám auto spolehlivě sloužilo.

K samotnému autu - jak se můžete všude dočíst, tak podvozek je perfektní, auto velmi dobře drží na silnici ani není oproti očekávání přehnaně tvrdé. Jen jsem zaznamenal jednu nepříjemnost a to tu, že když nejedete v zatačče třeba na koleje tramvaje nebo jinou nerovnost, tak auto má tendenci se utrhnout zadkem napřed.

Samotný motor je špička a zde je jen dobře, že u Fordu přenechali myšlení Japoncům, motor vyvinuli inženýři od Yamahy, tudíž jako většína japonských motorů má variabilní časování ventilů, parádně táhne odspodu (ano, opravdu ODSPODU, ne jak Vám to tvrdí bazarista a Vy se potom divíte, že musíte motor vytáčet přes 3000 otáček...). Vezme si kolem 8 litrů/100km při jízdě tak akorát - žádné loudání, ale taky žádné závodění. Motor nabízí při obsahu 1.7 velice solidních 92KW (125k).

Abych jen nechválil - brzdy, tak to je hrůza hrůzoucí, jel jsem jednou nadoraz, cca 220km/h a pak začal brzdit, ale plynule a brzdy velice rychle vadly, byl jsem tím překvapen a to o to víc, že mám zadní bubny úplně nové. Další zádrhel na kráse je koroze a to hlavně zadní lemy, celkově je antikorozní ochrana vozidla na slabé úrovni ( z toho důvodu budu mít komplet nové zadní lemy + dutiny a antikoroz spodku; včetně práce to příjde na cca 10 000).

Suma sumárum: pokud si toto auto budete pořizovat, tak musíte počítam ke kupní ceně ještě další nálkady, jestli chce spokojeně jezdit, na druhou stranu se Vám Puma odvděčí velice zábavnou jízdou, perfektním zrychlením a stabilitou a taky, přece jenom, je to fešanda...a nemůžu si nerýpnout... Tigra nesnese (nehodnotím vzhled, ale jízdní vlastnosti a motor) s Pumou srovnání.....

Závady a opravy na autě

Poruchu absolutně žádnou, jen snad drobnosti a to, že se musel přeprogramovat klíč dálkového ovládání centrálu, což ale byla maličkost a navíc rešitelná svépomocí.
<
Přejít na standardní verzi stránky »