Zavřít recenzi

Volkswagen Golf 1.9 TDI

“Úsporné, bitelné a držák auto.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 1.9 
  • Stav km při koupi: 330 000 km 
  • Stav km nyní: 347 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.4
Zakoupil jsem již podruhé VW Golf 1.9 TDI a nyní je to r.v. 1994, 3dv. Nynější kousek měl při koupi najeto 334 tis km, má servisní knížku a poslední majitel si ho hýčkal v teplíčku při francouzských hranicích a v garáži. Zatím jsem najel 13 tis km, kromě výměny oleje a filtrů jsem nemusel dělat nic.

Motor táhne jak drak, nijak více hlučný není, spotřeba po dálnici při rychlosti víceméně nad 150 km/h se pohybuje okolo 5,3 litrů na sto km, olej žere minimálně, jen snad jízda v pravém pruhu naší D1 se zdá poněkud hlučnější tím nastávají obavy o čepy a tlumiče. Ložiska na zadní nápravě jsou ok, tady je vidět, že kvalitní silnice v Francii dělá hodně. Koroze je minimální, pouze malé oděrky kolem předních blatníků od kamínků a české soli. Přední dveře v těsnění při jízdě občas vržou, což mi dělal i první Golf a nepomohlo nic, možná výměna pantů, leč do toho jsem nešel.

Že mají trojkové Golfy mírné problémy s bržděním na zadní kola je asi normální, výměna paken příliš nepomůže. Nemá ani smysl k 66 kw výkonu motoru kupovat přední sportovní, dirkované kotouče, nezahřejí se a brzdná účinnost je malá, to mám draze vyzkoušené. ABS funguje výborně. V zimě je asi lepší pokud se auto nestihne zahřát, hlavně při jízdách po městě, vložit karton před chladič a pak je hned teplo a motor se lépe ohřeje. Sem tam je nutné vyměnit žárovku zadních světel, rády praskají, ale to jsou prkotiny.

Myslím, že pokud se budete o toto auto starat tak jak máte, dostanete perfektní službu, já bych neměnil za jiné a to jsem značek vyzkoušel dost, není nad VW - DAS AUTO.

Závady a opravy na autě

Nefunkční vyšší polohy na ventilátoru, pouze špatný kontakt.

Prasklá dioda podsvětlující palubovku.

Ložiska zadní nápravy.

O jiných vážnějších poruchách nevím.
<
Přejít na standardní verzi stránky »