Hodnocení a zkušenosti s autem
Mitsubishi Eclipse GS je záležitost pro "fajnšmekry". Mrkačka, jenž se vyráběla do konce roku 1995, a o níž je právě řeč, patří k naprosté klasice tohoto modelu a většina odborníků toto auto považuje za jedno z nejlépe motorizačně upravitelných vozidel - zvláště pak ve verzi GSX, která nabízí náhon 4x4.
Základní verze GS má náhon přední nápravy, výkon 150ps a 177Nm kroutící moment. Na svoji dobu (rok 1991) to byl nevídaně svižný a rychlý vůz, který Vás ale rozhodně nezahanbí ani dnes! Mnou receznovaná 2.0L verze je spolehlivá, bezporuchová a i dnes relativně rychlá (0-100km/h bez potíží i po 13ti letech provozu okolo 9s!).
Podvozek "sedí jako přibitý". Auto je skutečně díky designu při vysokých rychlostech k zemi doslova přilepené, a zatáčky s ním jdou opravdu řezat. Tlumiče vás podrží při rychlé jízdě, ale přitom nabízejí skutečně výborný komfort - na dálnici D1 z Prahy do Brna necítíte žádné hrboly, auto se pomalu a ladně houpe a vy si připadáte jako v sedačce v obýváku.
Interiér je velmi podařený, ať už mluvíme o sportovních sedačkách, přehlednosti palubky, natočení středového panelu směrem k řidiči, klimatizaci, plně funkčním tempomatu, snadné dostupnosti ovládacích prvků, el. ovládání okýnek a zrcátek... Dalo by se tu psát do nekonečná, a pořád by asi bylo u tohoto vozu o čem. Velmi efektní jsou například i hliníkové lišty prahů dveří s nápisem "ECLIPSE" - pozornost, která více než potěší. Vše zkrátka odpovídá původní ceně nového vozu (970 000,- !).
Náhradní díly není problém sehnat a to za docela přijatelné ceny. Navíc, jak už bylo zmíněné v jedné z recenzí předchozích, díky MitsubishiKlubu seženete ND i z USA a podobných lokalit, a to opět za zajímavé cifry.
Eclipse mohu doporučit každému, kdo má rád sportovní jízdu, atraktivní sportovní design a japonskou spolehlivost. MITSUBISHI ECLIPSE GS je zkrátka dobrá volba!