Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je zatím velmi spolehlivé, má velmi slušné jízdní vlastnosti.
Papírově má 170 koní, ty jsou zřejmě dost omezeny montáží podtlakového LPG, nicméně stále jezdí velmi svižně.
S brzdami je o poněkud zamotanější, ne že by auto brzdilo špatně, ale nástup by mohl bý razantnější, zvláště brždění v kritických situacích vyžaduje velmi důrazné sešlápnutí pedálu. Vyřešil by to možná nový posilovač + GO brzd (hlavně nové hadičky a přetěsnění třmenu) které je také v plánu
Auto má samosvorný diferenciál, takže jízda v zimě na sněhu se dá zvládnout celkem bez problémů, chce to jen prudce nepodřazovat, prudce nepřidávat plyn a jet s rozumem.
Vzhledem k tomu, že se jedná o variantu kombi, je kufr velmi prostorný. Trochu nevýhodou může být omezený nakládací otvor, který je omezen zadními světly. Jinak se do kufru po složení sedaček dá celkem bez problémů umístit např. přední kapota.
Výbava vozu je podle mě celkem slušná - přední okna + zrcáka v elektrice, cenrální zamykání včetně nádrže klíčem, ABS (momentálně nefunkční - někdo z původních majitelů na hulváty ustříhal čidla u kol), check control, malý palubní počítač, manuální šíbr, sundávací zažné zařízení na 1200 kg, přední anatomická sedadla, příprava pro rádio (mimochodem originální reproduktory nehrají vůbec špatně), dvouroletka kufru
Ve voze je namontováno klasické podlakové LPG, nádrže je toroidní na 40l, ve skutečnosti tankuji kolem 30l, což při denním dojíždění do práce znamená najetí cca 250 km
Prostor pro posádku:
Vepředu je místa celkem dost, hlavně pro nohy, prostor pro ramena by mohl být trochu větším. Moje vozidlo je vybaveno originálními anatomickým sedadly BMW, která jsou plně seřiditelná (výška sedáku, náklon sedáku, délka sedáku, sklon opěradla), takže nají optimální pozici za volantem není problém.
Vzadu už to s místem tak slavné není, sedák je poměrně vysoko a prostoru pro nohy není mnoho. Při obsazení vozu čtyřmi osobami je pohodlí na ucházející úrovni, jízda v pěti už ale na dlouhé vzdálenosti moc není - pohodlnému sezení prostředního překáží poměrně velký střední tunel. Navíc pokud vepředu sedí někdo opravdu dlouhý a má sedák posunutý úplně vzad, prostor pro nohy se vzadu zmenší opravdu na minimum.
Co říct závěrem? Tímhle vozem jsem si splnil svůj sen, E30 se mi vždycky líbilo. Ač to už dávno není žádný mladík, stále má co nabídnout a myslím, že při dodržení údržby přežije spoustu mnohem mladších konkurentů.