Zavřít recenzi

BMW 530 dA

“Skvělý vkomfortní vůz s velkým výkonem.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 2998/135 kw 
  • Stav km při koupi: 104 000 km 
  • Stav km nyní: 161 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
Osobní zkušenosti s BMW pětkové řady E39 s třílitrovým dieselovým motorem jsou jen ty nejlepší. Vozidlo má nadstadardní výbavu (kožený iteriér, dřevěné obložení), skvělou muziku a M paket. Poměr pořizovací ceny a užitné hodnoty (radosti) vozu je ideální. Pětileté vozidlo po faceliftu se dá pořídít zhruba za 400 000 Kč, záleží na výbavě, ale určitě bych doporučil koupit vůz u autorizovaného dealera BMW s historií a servisní knihou v nabídce jich je dostatek.

Co se týče provozu, nadstardardní výkon umožňuje dieselu sportovní jízdu a při normální jizdě a lehké noze se dostanete i na 9,5 l a to i ve městě. Pravidelný servis se dá provádět i u jiných kvalitních firem, které sevisují BMW za poloviční ceny než u autorizovaných dealerů a to i vč. diagnostiky. Na trhu je velký výběr plnohodnotných náhradních dílů za přijatelné ceny, nepočítaje doplňků.

Za sebe mohu říci, že po minulých zkušenostech s jinými vozidly u BMW určitě zůstanu je to celkově povedné vozidlo s pečlivým vývojem a vlastní identitou, je bepečné, rychlé, poměrně úsporné a především krásné.

Závady a opravy na autě

Dva roky vlastním BMW E39 530 dA, motor 135 kw. Vozidlo jsem kupoval ojeté od prvního majitele v showroomu dealera BMW. Předchozí majitel pravidelně navštěvoval autorizovaný servis a o vozidlo se staral.

Za dva roky co s BMW jezdím jsem nezazamenal žádnou závadu. Servisní inerval (olejový) mám nastaven na 30 000 Km, jezdím na olej long life a i při 160 000 Km nedolevám mezi intervalem žádný motorový olej. S motorem maximální spokojenost. Co se týče brzd, vydrží zhruba 15 000 Km, podvozek zatím drží, měnil jsem ve 150 000 Km všechny tlumiče a nyní mne čekají silentbloky přední nápravy, což je standardní výměna u každého vozidla.

Jediná závada, resp. bolest BMW je palubní přístrojová deska (display), zhruba po třech letech provozu didplay uvadá a nejsou vidět některé údaje.
<
Přejít na standardní verzi stránky »