Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako starší, hned po GO motoru. Motor na radu bývalého závodníka rallye (jak si to zajedeš, tak ti to pojede) jsem zajížděl celkem z ostra. Motor již nikdy neměl mechanické závady a mnozí se ptali, zda v tom není stodvacítka. Jediným problémem byla vyšší spotřeba oleje při delší jízdě rychlostí 140km/h.
Karosérie byla klasická "užovka". Na zadních dveřích již byla madla namísto poutek. Zadní okna nestahovatelná a u sedadel bohužel nešla polohovat opěradla. Na karosérii se v roce 1988 (8let stáří) projevovala silná koroze.
Po výměně karoserie za typ M se koroze záhy objevila opět. Byla totiž sestavena ze starého skeletu a prahů + nových blatníků. Postupně se při výměně kol utrhly závěsy pro hever, prohnila podlaha, shnil závěs náhradního kola a do auta všemožně zatékalo.
Jinak to byl docela pracant. Vzhledem k umístění motoru a náhonu vzadu byl vůz silně přetáčivý. Díky touze ovládnout toto vozidlo za každé situace a nočním tréninkům na zamrzlém Malšovickém cvičišti autoškoly v HK to však byla doslova škola života. Dá se říci, že zkušenosti s řízením škodovky, mi později mnohokrát zachránily kůži. Jinak auto se jevilo a čím dál více jeví jako nebezpečné a absolvovat přední náraz bych v něm opravdu nechtěl.
Motor byl neskutečně slabý a předjíždět se dalo opravdu jen na dlouhých přehledných rovinkách a člověk to doslova tlačil očima.
Zavazadlový prostor nebyl žádný zázrak, naštěstí se dalo využít místo za sedadly. Po narození dítěte, jsem dozadu nainstaloval pásy, pro umístění autosedačky. Všechny skelety těchto škodovek měly totiž již z výroby navařené matky k uchycení pásů.
Auto nebylo příliš spolehlivé. Při delších jízdách měl člověk neustálé obavy aby vůbec dijel do cíle. Závady se naštěstí daly řešit přímo na cestě. Do povinné výbavy jsem počítal automaticky víčko rozdělovače, lahev oleje, náhradní drátek, průchodku a kladívko rozdělovače, kus izolovaného drátku, kus vázacího drátu, svíčky, kabel ke svíčce a další drobnosti.
Dnes, při jeho věku si toto auto dokážu představit maximálně jako povoz z vesnice do vesnice po místních komunikacích. Chápu, že se najdou i zachovalé, či "vymazlené" kousky, ale dle mého soudu je již většina těchto škodovek životu nebezpečná a na silnice v dnešním provozu nepatří.