Zavřít recenzi

Citroën BX 16 TRS

“Tento vůz bezpochybi předčil svou dobu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: 1580 ccm/BAZ 
  • Stav km při koupi: 195 000 km 
  • Stav km nyní: 208 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7 - 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Tento vůz používám jako každodenní dopravní prostředek a za celou dobu, co jej mám, mě nechalo ve štychu celkem dvakrát. Poprvé když mi odešla spojka (viz výše) a podruhé, když vozu selhal startér (víše zmíněné uhlíky za 85 korun). Jinak jsem s tímto vozem spokojen a cestování s ním je spíše radost.

Obavy z hydropneumatického pérování se změnily v jeho uctívání. Musíte se o něj ovšem starat - nic není zadarmo a vše chce svoje. Pohodlí, které tento vůz nabízí je nesmírné. Přejezdy nerovností řidiče nijak neoptěžují a může se tak lépe sostředit na řízení. K celkovému pohodlí přispívá fakt, že výbava není sparťánská. Centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, posilovač řízení, šibr a další maličkosti jsou příjemným doplňkem, který chybý i u mnohých novodobých vozů.

Zážehová 1,6 je vybavena elektronicky řízeným karburátorem (vůz je původem ze Švýcarska). S tímto spojením nejsou žádné problémy. Motor je svyžný a vozu o hmotnosti jedné tuny uděluje dostatečnou dynamiku za přijatelnou spotřebu paliva (7 - 8 litrů). Použitím "krátké" převodovky však vůz nedosahuje závratných rychlostí, ale běžnému provozu plně vyhovuje.
Co se týče elektroinstalace je vůz i po dlouhých a určitě náročných 22 letech provozu spolehlyvý a tak jediné, co občas zkazí radost je uvolněný nebo zoxidovaný konektor, jehož oprava je rychlá a levná.

Karoserie tohoto vozu má dobrou antikorozní ochranu, avšak léta života postrádající garáž zanechala svou stopu i na něm, inu, nic netrvá věčně.
CO se jízdních vlastností týče jsem nadmýru spokojen. Rozdíl, který zde je ve srovnání s mým prvním vozem - Škoda Favorit je obrovský. Vůz sedí v zatáčkách dobře, i když se více naklání (to je způsobeno komfortním naladěním pérování).

Tento automobil mohu jedině doporučit. Pokud bude mít tu správnou a včasnou údržbu, bude vám, i když občas s malými vrtochy, sloužit ještě dlouhá léta.

Závady a opravy na autě

Vůz vlastním asi rok. Koupil jsem ho za 9 000 Kč avůbec toho nelituji. Za dobu vlastnictví jsem vyměnil vodní pumpu (předchozí majitel ji při výměně rozvodů nevyměnil a ona začla týct) a spojku (ložisko vydřelo v přítlačáku drážku, do které se následně "zacvaklo" a vyřadilo spojku z činnosti).

Další věci, jako jsou olej, filtry, destičky, šepy, manžety či uhlíky do startéru již nepovažuji jako závadu ale běžnou údržbu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »