Zavřít recenzi

Nissan Primera 1,6 SLX

“Spolehivé a nenáročné auto, nebudete litovat.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 1,6 16V 
  • Stav km při koupi: 103 000 km 
  • Stav km nyní: 137 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.4
Jak jsem již v ůvodu napsal, auto jsem měl 2,5 roku a za tu dobu jsem najezdil cca 35 tis. km. Jednalo se o 5-dv. liftback se zadní výklopnou stěnou. Prvních 30 tis. jsem najezdil za 1,5 roku a pak jsem dostal služební, takže už se s ním moc nejezdilo. Auto nemělo nikdy žádnou závažnou poruchu, jezdil jsem s ním každý den do zaměstnání 55km a vždy jsem dojel.

Motor

Motor jsem měl 1,6 16V s výkonem 66kw. Na běžné ježdění bohatě stačí, ale kdo má zavodnické sklony ať si radši koupí 2,0 L. Motor táhne od cca 2 tis. otáček, větší zátah třeba na předjíždění se dostaví až kolem 3-3,5 tis. Odpovídá to menšímu objemu a 16V. Motor běží velice klidně, za jízdy je tichý. Spotřeba jako vždy hodně závisí na noze řidiče.... Jezdil jsem s ním za 6,5l dálku ale i za 10l ve městě stylem brzda-plyn. Dlouhodobě jsem se držel kolem 7,5l. Dovolenou kolem ČR, okruh cca 800 km, jsem s rodinou (plný kufr+kočárek) zvládl za 7,2 (měřeno dle dotankování do plné). Převodovka nikdy nezlobila.

Podvozek a další mech. díly

Podovzek je u Primery opravdu velmi dobře konstruovaný. Auto velice dobře sedí jak ve vyšší rychlosti, tak i v zatáčkách. O jeho bytelnosti svědčí i to, že jsem za celou dobu pouze jednou vyměnil čepy na přední nápravě. Trochu nevýhodou je fakt, že podvozek je trochu tvrdší a dá vám najevo každou příčnou nerovnost kterou přejedete, ale není to nic hrozného. Brzdy jsem měl 4x kotoučové a nemohl jsem si stěžovat, vyměnil jsem pouze destičky na předku. Kotouče byly ještě slušné, ale časem už na výměnu (10-20 tis. km?).

Výbava, komfort

Měl jsem v autě tuto el. výbavu - 4x okna, 2x zrcátka, el. šíbr, centrál, imobilizér. Dále servo, ABS, stavitelné sedadlo řidiče+bederní opěrku, stav. světla od řidiče. Zní to paradoxně, ale kvůli výbavě jsem auto prodal... Protože v něm trávím hodně času, chyběly mi airbagy a klimatizace. Na svou dobu byla Primerka opravdu dobře vybavené auto, ale hlavně v létě chyběla klima a nevynahradil to ani šíbr. Co týká funkčnosti, občas blblo stahování oken v zadních dveřích, šlo je stahovat pouze od řidiče, asi špatný kontakt. Tím že jsem jezdil většinou sám, tak jsem to neřešil. Jinak central bez problémů, ABS také. Jak jsem již naznačil výše, komfort je na přijatelné úrovni, sedí se pohodlně, chtělo by to trochu delší sedáky. Vpředu je místa dost, vzadu méně nad hlavou. Na nohy více než v Octavii I. Kufr bych nazval obrovský (cca 500l) a dobře přístupný. Vzhled bych přirovnal k Octavii I, ale Primera mne oslovila svým jemnějším a elegantnějším tvarem. Model 96-99 se jí podobá více, jak vzhledem, tak výbavou. Primera vítězí hlavně cenou. Je to aleotázka názoru.

Shrnutí

Snad jsem na nic zásadního nezapomněl. Pokud ano klidně napište.
Primera je auto pro toho, kdo nechce moc investovat jak při koupi, tak následně do oprav a poruch. Je opravdu spolehlivá, docela pohodlná i dobře vybavená, motor je držák, ale žádný závodník. Ceny ND jsou celkem slušné, nic hrozného, ale ani nejsou levné jako třeba na Felicii. Většina dílů se dá sehnat z druhé ruky. Byl jsem s ní opravdu spokojený a nebýt výbavy, neprodal bych jí. Dodnes na ní vzpomínám a někdy je mi líto, že jsem jí prodal. Přeji všem co jí mají nebo o ní uvažují mnoho štastných kilometrů a možná se k ní vrátím v modelu 2000-2001.

Závady a opravy na autě

Auto jsem měl 2,5 roku a jen jednou jsem ho nenastartoval a to odešel alternátor. Koupil jsem jiný a vše opět fungovalo jak mělo. Jinak pouze spotřební věci jako destičky, olej, filtry atd.
<
Přejít na standardní verzi stránky »