Fiat Brava 1,4 12V
“Když vyměním, tak znovu za stejnou značku.”
- Rok výroby: 1996
- Typ motoru: 1,4
- Stav km při koupi: 48 000 km
- Stav km nyní: 130 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
4 roky
- Průměrná spotřeba: 6,4 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výkonově při jízdě je potřebné víc předvídat, protože 59 kw na 1000 kg karoserii neni až tak hodně, i přesto však je možno s Bravou jezdit svižne. Nedostatkem, který jsem zjistil v jízdních vlastnostnech je, že při prudkém brždení před zatáčkou se odlehčí zadní část vozu a ta potom odskakuje.
Při koupi vozu jsem pochybil, protože v tomle typu chybí posilovač řízení a pak to moc nespraví širší pneumatiky, nebo se ze ženou střídáme na autě a ona by to při parkování neutočila a nemá odhad vzhledem na její výšku a na výšku zadního okna při couvání. Vždy zastaví o metr dřív, než plánovala. Ale to je o něčem jiném.
Se spotřebou jsem nadmíru spokojen, přúměrná spotřeba za celé období, co jezdím s Bravou, je 6,4 litru na 100 km, když se moc snažím, tak při dlouhých cestách jedu běžne pod 6 litrú. Musím říct, že brava mě ještě nikde nenechala a onedlouho počítám, že to bude taky kultový auto vzhledem na líbivou a nadčasovou karosérii. Korozi jsem nespozoroval.
Závady a opravy na autě
Počas doby, co na něm jezdím se vyskytly drobné poruchy a to:
1. porucha přístrojové desky - ručička měřiče paliva za jízdy začne klesat až na nulu, rozsvíti se kontrolka a za 5 až 10 sekund se vše vrátí do normálu.
2. spínací skřínka je vyběhaná, tak před nastartováním někdy je potřeba hledat polohu klíčku.
3. topení nepostačuje na odmlžení skel, to však není závada, ale konstatování.
Vúz je pravidelne servisován, tak běžné opravy, nebo výměny, které byly provádeny by se týkaly každého auta (rozvod, brzdové obložení, platničky, zadní dva díly výfuku) a specificky už spomínané: opadávajíci plast z klik, slabá tlumená světla. Teď mě čeká výměna tlumičú.