Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem začal s oktávkou koketovat,stála cca čtrnáct měsíců na zahradě a doslova a do písmene jí kopřivy skrz chybějící podlahy a práhy prorůstaly až ke stropu.
Záchrané práce započaly instalací akumulátoru, doplněním vody do chladiče, benzínu do nádrže a nezbytným napumpováním do karburátoru.Pak přišla dlouho očekávaná chvíle pravdy.I po více než roce však startér spolehlivě otočil motorem a ten bez odmlouvání naskočil.Následoval přejezd cca 100 metrů na místo, kde se měla Octavia podrobit GO s cílem nikoliv auto připravit jako veterána pro občasné projížďky, ale jako auto pro denní ježdění. V tu chvíli jsem si uvědomil,že i brzdy jsou v relativně dobrém stavu a přejezd tak nebyl nikterak problémový.
Celková repase vozu trvala dlouhých 6 měsíců (motor generálkován nebyl,jen byla zafrézována sedla ventilů) a vzhledem k tomu,že v naší rodině se již několik oktávek ohřálo a byl relativní dostatek ND spolkla jen necelých 10 000 korun (bez laku) a to včetně pneumatik.O tom, jak pořádně byla repase provedena svědčí to,že po jejím ukončení absolvovala Octavia návštěvu na STK podle slov technika lépe než skoro každé auto starší 3 let.To byl pro mě moment zadostiučinění a když jsem si uvědomil, jak šlo všechno na voze krásně do šroubku rozebrat a zrepasovat, poprvé jsem před oktávkou hluboce smeknul, aniž bych tušil,že to udělám ještě nespočetněkrát.
První rok provozu byl ve znamení chytání much.Brzy odešla ucpávka vodního čerpadla a když už jsem to měl jednou rozebrané, vyměnil jsem preventivně i ložiska.Pak přestal fungovat tachometr (viz.výše), no prostě závady způsobené zřejmě dlouhým zahálením vozu před GO.Od té doby jezdím už 2,5 roku prakticky bez závad,když pominu prorezlý výfuk, sem tam nějakou spálenou žárovku, prostě takové ty běžné provozní "drobnosti".
Motor má obsah 1221ccm a výkon dle TP 34,6 kW.Dokáže na rovné silnici vůz rozpohybovat lehce nad 120 km/h a díky skvělému třetímu rychlostnímu stupni "hrne" v kopcích jako divá.Řazení a ruční brzda jsou umístěny na podlaze,což byl standard u vozů typu combi pozdního data výroby.
Za tu dobu, po kterou s Barčou jezdím jsem pochopil, že je něco víc, než ostatní auta.Sice má do jízdních vlastností moderních automobilů daleko, ale má nezávisle zavěšena včechna kola a když s ní člověk najde společnou řeč, je radost s ní jezdit.Pohon zadních kol v zimě láká k nevšedním hrátkám a na suchu dovoluje projíždět táhlé zatáčky pod plynem s minimálním rizikem smyku.