Zavřít recenzi

Ford Transit Kombi Van 330 MWB

“Mechanik od Fordu řekl: "Měli jste smůlu na špatný kus."”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 2,4 TDI 120k 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 10 100 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 8,5-10,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.2
Dříve jsme měli také Ford Transit r.v. 1986 (najeto 300 000 bez větších závad) a jelikož jsme s ním byli spokojeni, tak jsme si koupili nového.

Ihned po koupi toho nového se nám ale začaly kupit závady. Jen po pár ujetých kilometrech se mi nezdála moc přesná převodovka a při reklamaci, že jde hůř řadit dvojka mi bylo odpovězeno, že si to všechno teprve sedá a řazení se zlepší. Bohužel jsem se tím tenkrát nechal opít, tehdejší roční záruka uběhla jako nic a řazení je čím dál horší.

NEVÝHODY:
- nepřesná převodovka
- špatné slícování plastových dílů v kabině
- příliš hlučný ventilátor na 2 a 3 stupeň
- u motoru 2,4 TDI 120k malý točivý moment a musí se víc vytáčet, pořádně začíná zabírat až od 2200 otáček, v táhlých kopcích ztrácí dech a to jak prázdný tak naložený
- vyšší hlučnost motoru
- vzadu jsou bubnové brzdy a při vyšším zatížení by mohly být účinnější
- koroze kolem snýtovaných dílů po celé karoserii a spodku auta
- špatné klíče a zámky
- při vyšších rychlostech fouká okolo dveří do kabiny a drnčí okýnko

VÝHODY:
- hodně velkých odkládacích schránek
- relativně nízká spotřeba paliva 8-10 litrů
- velká a přehledná zrcátka namontovaná na karoserii a proto při vyšší rychlosti nevibrují
- již při částečném zatížení perfektně sedí na silnici ( v zimě a prázdný má ale špatný záběr, naštěstí jezdím většinou zatížený)
- oproti ostatním dodávkám má dobře vyřešené otvírání zadních dveří pouze jedním tlačítkem

Takže já jsem Fordem Transitem kvůli nespolehlivosti totálně znechucen a značka Ford pro mě skončila.

Závady a opravy na autě

V prvním roce provozu při 1 000 km porucha spojkového válečku - reklamace v rámci záruky neuznána, protože se prý jednalo o běžné opotřebení. Auto hned po koupi mírně táhlo doprava a muselo jít na geometrii.

20 000 km - přestalo fungovat vyhřívání čelního skla, bohužel to už bylo po záruce a tak nefunguje dodnes.

75 000 km - při 40 km/h se ze zadní části ozvala obrovská rána, okamžitě se zastavil motor a zablokovaly se zadní kola. Původně si mechanici mysleli, že se zasekl diferenciál, ale nakonec to byla prasklá zadní brzdová čelist, která zablokovala kolo.

80 000 km - porucha diferenciálu - přesně tuhle vážnou závadu mělo několik našich dodavatelů u transitů r.v. 2000-2001 takže se zjevně jednalo o výrobní vadu.

90 000 km - výměna vakuové pumpy.

Nyní se ze zadní nápravy ozývá divný hluk a bude se muset vyměnit kardanka. Při 3000 otáčkách neuvěřetelně rezonuje okénko spolujezdce, již od začátku zatéká voda zadními dveřmi. Když je venku teplota pod 0 stupňů, tak motor chytne až napodruhé, pokud ho nažhavím 2x po sobě tak chytne hned.

Všechny plechy jsou bodově svařené a po cca 2 letech se začal kolem těchto bodů na celé karoserii oprýskávat lak a začíná rezivět.

Asi po 4 letech používání se začaly kazit zámky všech dveří a bylo nutno namontovat dálkové centrální zámykání, protože se kolikrát do auta nešlo dostat. Teď už zlobí i spínácí skříňka a musí se hledat poloha, aby se vůbec nastartovalo (blbne to i s náhradním klíčem).

Auto je pravidelně servisované. Při jízdě přes nerovnosti se mi poslední dobou zdá, jakoby v přední nápravě bylo něco uvolněné, ale v autorizovaném servisu mi bylo řečeno, že je tam vše v pořádku, tak jsem zvědav co se toho zase časem vyklube.

Když jsem všechny tyto závady konzultoval s mechanikem od Fordu, tak mi řekl, že jsem holt narazil na špatný kus :-/
<
Přejít na standardní verzi stránky »