Zavřít recenzi

Škoda Favorit 136L

“Už nikdy více.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1989 
  • Typ motoru: 1300ccm 
  • Stav km při koupi: 70 000 km 
  • Stav km nyní: 80 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 5.0
Vůz jsem koupil s údajným počtem 70 000 km (podle mě mělo asi 130 000 km). Jakožto studen jsem neměl mnoho peněz a tudíž jsem moc aut na výběr neměl. Bylo zanedbané a tento vůz takové věci neodpouští.

Zkrátka, pod tímto vozem jsem strávil spousty a spousty hodin odhalováním a odstraňováním závad. Většinou to byly jen maličkosti, které neučinily auto nepojizdné, ale znepříjemňovali řidiči život a jak se říká "detaily tvoří celek".
Jedinou výhodou byly levné a snadno dostupné díly, které člověk potřebuje velmi často.
I když budu brát vůz jako takový, zklamal moje pře¨dstavy.

Na horších silnicích (a u nás jich není zrovna málo) byl člověk rád že si nepřekousl jazyk. Všechny plasty drnčely, po hodinové jízdě jsem vylezl z auta rozlámaný a životního prostoru zde taky není mnoho (a to měřím jen 170 cm). Do zavazadlového prostoru se toho moc nevejde, praktičtější variantou je Forman.

Ale má tento vůz i svoje přednosti. Kromě již zmíněných levných a dostupných dílech (v opačném případě by již těchto vozů asi mnoho nejezdilo) je to motor, který při správné údržbě funguje dobře a na svou malou šířku i délku má tento vůz celkem dobré jízdní vlastnosti (na pěkných silnicích) a to pouze v případě, že je podvozek v pořádku. V mém případě jsem nejprve musel vyměnit silentbloky obou náprav a čepy přední nápravy.

Co se výbavy týče je vrcholem luxusu u tohoto vozu jsou digitální hodiny, zadní stěrač či dělená zadní sedadla.

Pravda, pro Škodovku novinka, ale ve světě již byly mnohem dál.
Pokud je člověk nenáročný na vůz a ochotný si jej opravit, nehledě na to jak často to je, nechť si tento vůz koupí, ale v opačném případě se raději poohlédněte po něčem jiném.

Závady a opravy na autě

Kromě typických věcí jako je akumulátor, svíčky, olej, filtry, rozvody, silentbloky obou náprav, uchycení motoru, spojka či destičky se na tomto voze měnilo spoustu věcí.
-prosakování benzínu u AC pumpy - prasklá sklenička
-vynechávající tachometr - špatné ložisko s plastovým převodem v převodovce
-špatné přední stěrače - špatný motorek
-obrovská vůle v řízení - vymlácená převodka řízení
-špatné řazení - špatná kulisa
-nadměrná spotřeba paliva - prasklá hadička podtlaku klapky zapranující nadměrné obohacování
-někdy nestartoval - špatné vinutí spouštěče

Dále jsem musel vyměnit spoustu dílů opotřebených stářím a stavem vozidla po bývalém majitely, ale i "kvalitou" zpracování:
-všechna těsnění motoru (i převodovky) kromě hlavy válců, včetně gufer
-těsnění všech dveří
-manžety homokynetických kloubu
-silná koroze vedoucí k výměně karoserie
-prasklé brzdové potrubí
-vadný termostat

a spostu dalších věcí na které si již nevzpomenu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »