Zavřít recenzi

BMW 740 e32

“Vynikající dálkový parník.”
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 3,5 
  • Stav km při koupi: 210 000 km 
  • Stav km nyní: 240 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Model e32 se mi líbil už odmala, takže sem si tento "sen" prostě musel splnit. Podle mě jsou staré "4okové" BMW(e30, e34, e32) auta s duší, která se bohužel v novejších modelech trochu ztrácí. Všeobecně e32 velmi trpí na přední nápravu a nevyhnulo se to ani mému vozu, i když značnou část práce za mě už obstaral bývalý majitel.

Chtěl sem původně 740i kvůli lepšímu poměru spotřeba/výkon, ale nakonec mě odradila nutnost spojení s automatickou převodovkou, sehnat 740 s manuálem je velká rarita u e32. Tenkrát sem byl mladej a blbej, dneska bych vzal i ten automat ;)

Moje auto je vybaveno motorem M30 3,5l o výkonu 155 kW. Točivý moment: 320 Nm.
Zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5
Maximální rychlost [km/h]: 230

S papírovými hodnotami vcelku souhlasím, i když na tachometru není problém docílit číslice 250, ale přičítam to na vrub proměřování. Nehodlám si honit triko jako někteří jiní.

Povinné ručení neřeším, protože kdo chce sežene si takové jaké potřebuje, já platím cca 6500 Kč ročně.

A spotřeba tolik diskutovaná u těchto vozů je si myslím vcelku přiměřená výkonu a váze. Po městě jezdím kolem 14-16l a při dálkové jízdě kolem 9-11l podle stylu jízdy a potkaných provokatérů .) Řídím se heslem: každého koně musíte nakrmit.

Co se týče jízdních vlastností musím uznat, že na tak staré vozidlo jsou až ucházející, no BMW umí dělat auta pro radost z jízdy. Pokud dopřejete e32 péči odmění Vás perfektním chováním s čitelným sklonem k přetáčivosti jež si můžete lehce zkorigovat plynem a jemným pohybem volantu. To ovšem platí jen na suché silnici. Když to přeženu tak jakmile BMW ucití vlhkost dobrovolně skáče do příkopu. V zimě to chce celkem velkou dávku opatrnosti. ASC není všemocné.

Motor sám o sobě má v běžném provozu dostatek síly k jakémukoliv mánévrování, předjíždění. neohromí sice brutálním zrychlením v přímce, ale perfektním pružným zrychlením. Ale postupem času si nato člověk zvykne a chce víc. Přesednutí do slabšího vozu je nyní pro mě strašlivý zážitek.

Vnitřní prostor a komfort je vzhledem k velikosti naprosto prvotřídní, Místa je jak v podélném tak příčném směru nadbytek. I když pohodlné svezení je připraveno jen pro 4 cestující. Do vozidla neproníká aerodynamický, ani valivý hluk, což považuji vzhledem ke stáří všech těsnění za prvotřídní. Slabší místo je pouze v kufru, kde nemůžete zcela využít jeho velký papírový objem. Vzhledem ke tvaru a vysoké nakládací hraně.

No to by bylo vcelku asi tak všechno naco jsem si momentáně vzpoměl.
Příští můj vůz bude s vysokou pravděpodobností BMW e38 740 a to ačkoliv sem se zapřísahl, že BMW už nikdy kvůli zadnímu náhonu, jež mi ze začátku nevyhovoval. Ale BMW chytne a nepustí, takže asi opravdu e38 :)

Všem zájemcům o e32/e38 bych doporučil model 740, jež vychází ze všech porovnání jako nejlepší volba.

Michelin

Závady a opravy na autě

Už když jsem auto kupoval byl jsem obeznámen s horším stavem převodovky. Po přezkoumání se došlo k závěru: špatný synchron na 3ce a načatý na 4ce. Oprava by byla finančně neefektivní. Tudíž vyřešeno koupí převodovky v perfektním stavu z jiného vozu.

Další porucha přišla asi po 10tkm. Cestou z práce domů praskl chladič, ale auto mě dovezlo domů za což sem vděčný. Po přezkoumání se došlo k závěru: Nefunkční přetlakové víčko chladící soustavy, jež způsobilo zvýšení tlaku v systému a prasknutí chladiče. Vyřešeno koupí nového.

Pak jsem u auta dělal jen běžnou údržbu: výměna kotoučů, destiček, výměna oleje, filtrů, těsnení olej. vany a víka ventilů. A menší repase přední nápravy: ramena, čepy, tyčky řízení, stabilizátory.

Nyní trochu rozepíši investice za dobu provozu:

Př. brzdové kotouče+destičky: 5000 Kč ATE

Převodovka+výměna: 3000 Kč+2000 Kč

Menši repase př. nápravy: cca 8000 Kč

Olej, filtry, náplně, těsnění: cca 3000 Kč, vzhledem k olejové náplni 5,75 l.

Samozřejmě sem v autě proinvestoval daleko více, ale to už je nad rámec údržby a byli to věci pro mé potěšení. Výfuk, pneumatiky, kola, pružiny atp. :)
Jak říká můj otec BMW je pan servis, protože ho chcete mít dokonalé.
<
Přejít na standardní verzi stránky »