Zavřít recenzi

Škoda Fabia II Combi Elegant

“Jsou lepší vozy s lepší užitnou vlastností za stejnou cenu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,4 TDi 59 kW 
  • Stav km při koupi: 7 km 
  • Stav km nyní: 9 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.6
Středový tunel je kapitola sama o sobě. Pokud jste vyšší postavy nad 180cm (já 192cm), připravte se na nový přírůstek na vašem těle - důlek v pravém koleni od hrany tunelu u autorádia. Pokud tuto slast nechcete denně zažívat, musíte si sedadlo co nejvíce posadit dolů a dát menší lůžkovou úpravu, jinak zažíváte stálou tvrdou masáž kolene. Potom ale vypadá auto, že jej nikdo neřídí, protože vy takřka ležíte.

Od motoru 1,4 TDi 59kW jsem nečekal žádné zázraky, ale byl jsem mile překvapen. Na to, že jde o tříválec je motor neskutečně živý a má příjemný odpich při rozjezdu a nižších otáčkách. Samozřejmě že auto ve vyšších rychlostech neoplývá při podřazení extrémním vyražením vpřed a proto se nepouštím do krizových situací např. při předjíždění. Síla autu ve 140km prostě chybí. Delší dobu trvá, než auto nabere vyšší cestovní rychlost a to vše je doprovázeno nelibou zvukovou složkou spojenou nekultivovaností tříválce (traktor) spolu se špatným odhlučněním interiéru od motoru i od podvozku. Při rychlostech nad 140km/h je lepší buď naplno pustit rádio, což nelze dlouho vydržet, protože se hluk auta míchá i s rádiem, nebo rádio vypnout a poslouchat hluk motoru a vyšší aerodynamický šum spolu s hlukem od kol. Jízda po "dálnici" D1 a panelech je potom opravdovým požitkem. Při studeném motoru je hluk mnohem vyšší a syrovější, po zahřátí dojde k mírnému, ale opravdu mírnému zlepšení.

Pokud mohu porovnávat předchozí verzi Fabie a současnou, došlo opravdu k velkému skoku co se týče pohledu na interiér (subjektivní dojem), posedu ve voze a pocitu většího prostoru s větším pocitem bezpečí díky masívnější palubovce a plastům, které vás jako by obtékají - prostě zmenšená Octavia. Takový pocit jsem měl, při přesednutí do nové Fabie II. Po pár měsících toto člověk již nevnímá, ale když občas sednu do Fabie I, už se těším, až sednu zpět do dvojky. Zpracování plastů jsem popsal výše a neřadím je ani k průměru. Spíš bych je srovnával s dřívější produkcí KIA a Renault. Tu a tam je něco měkčeného, ale kvalita tomu opravdu ještě chybí. Kouzelné jsou neobroušené kousky z formy v odkládací schránce. U auta za 500 000,-Kč je to dost velká drzost, ale škodovka počítá s tím, že čech tohle raději udělá doma sám (zlaté české ručičky).

Sedačky jsou o něco lepší než u Fabie I, ale jsou tvrdé, dost nepohodlné a při dlouhých cestách se vám odvděčí bolestí v zádech a nuceným se protahováním. Zadní sedačky jsou tragicky tvrdé a extrémně nepohodlné.

Prostor nové Fabie je vyzdvihován v katalozích, ale extrémní změna se nekoná. Kombi je parodií na kombi jiných značek a ke složenému kočárku už do kufru nic jiného nepřidáte. Na větší nákup je kufr samozřejmě velký až moc, ale na dovolenou ve čtyřech lidech už to moc ideální není. Vnitřní prostor je pocitově větší pouze díky vyšší střeše, ale do boku je to stejné jako u FI. Nelogické je sklápění sedaček, kdy musíte dát pryč zcela hlavové opěrky, abyste sedačku sklopili. Ani tak ale nedosáhnete rovné podlahy a sedačka vytvoří skokánek.

Designově se mi kombík líbí a musím říct, že oproti krátké verzi působí celistvěji a jako auto. V tomto musím škodovku pochválit, protože v kombíku a zvláště ve vyšších modelech vypadá Fabia II elegantně a řekl bych až dravě.

Osobně bych si ale novou Fabii nikdy nekoupil, protože za půl miliónu bych našel určitě větší, komfortnější a stejně vybavené auto u jiných značek. Stačí obejít pár autosalonů.

Nová Škoda Fabia II Combi má dle mého názoru hodně co dohánět. Zpracováním plastů, komfortem na sedačkách, hlučností motorů, hlučností od podvozku a vyšším aerodynamickým hlukem. Rozhodně kromě designu interiéru a dospělejšího pocitu z interiéru a exteriéru se neudála žádná významná změna, která by měla majitele starších Fabií mrzet. Jiné značky jako např. Opel se svou Corsou, Peugeot se svou 207 šly mnohem a mnohem dále. Škoda jen změnila kastli a dala lepší palubní desku. Zbývající věci, které byly nepříjemné už v první veri Fabie bohužel zůstaly.

Závady a opravy na autě

Novou Fabii II Combi ve verzi Elegant jsem obdržel jako nové firemní vozidlo po mé Fabii I opět ve verzi Elegant, které končil leasing.

Po třech týdnech se začal žmolkovat potah na sedadle řidiče (potah vzor Chic Night). Vyjádření servisu mne nemile překvapilo - závada je neuznatelná protože došlo ke styku s jiným textilním materiálem a dle jejich poruchového manuálu a černobílých fotografií !! se jedná o běžné opotřebení!!!

Po třech týdnech se jedná o běžné opotřebení?!?! Nedokáži si představit, jak budou sedačky vypadat po dvou letech a také nechápu, v čem bych si měl tedy do auta sedat, když ne v textilních materiálech (zřejmě v neoprénu, aby nedošlo ke styku s další textilií)!

Rozešli jsme se s tím, že mám potah dále sledovat a přijít příště pokud se to bude zhoršovat? Počkám měsíc až budu mít tři měsíce užívání a servis opět navštívím. Potah vypadá jako po používání minimálně pěti řidiči, nejde z něj odstranit prach a vypadá nevzhledně.

Další závadou bylo od začátku klepání a vrzání v palubní desce. Opraveno servisem s vyrozumněním, že byl uvolněný jakýsi šroubek - zřejmě ve Škodovce nefunguje výstupní kontrola.

Teď má auto 9000 km, motor si už sednul a bohužel i ostatní plasty, takže lupe vepředu, lupe vzadu, ve dveřích prostě pokud máte vypnuté rádio, posloucháte něco jako praskání ohně v krbu. Jiné závady auto zatím nemá.
<
Přejít na standardní verzi stránky »