Zavřít recenzi

Toyota Corolla 1,6 gli

“Toyota nebo octávka.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 1,6 
  • Stav km při koupi: 175 000 km 
  • Stav km nyní: 189 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.8
Dnes zkusím tento vůz porovnat s oblíbenou octávií tdi 66kw, kterou má moje přítelkyně....
Tak od základu: toyota je 14 let stará a stála mě 65 000,. pravidelně servisovaná + servisní knížka/pravá/ ....
Octavie 7 let a přivezená z Rakouska bez servisky...
najeto podle tachometru 135000 km... slušný stav... cena 175 000,.
pocit z jízdy:
Toyota: sedí se daleko níž, hlučnější, více poskakuje na nerovnostech, je nedotáčivá a naklání se, cítíte radost z jízdy, více jste ve spojení s vozovkou, prostě je taková mrštná, poslouchá přesně povely, když sešlápneš plyn jde dopředu, když hneš volantem zatáčí, maš takový pocit jako že se prosmíkneš kde chceš... ale bacha pocit je trochu silnější než ve skutečnosti auto dokáže...

Octavia:

sofistikovanější pocit /celkově/, robustnější, klidnější jízda, nenaklání se, pocit že jedete pomaleji než ve skutečnosti jedete, dobrá na dálnici, pocit zpoždění na reakce /plyn, volant/, trochu nejistá zadní náprava při prudkých nájezdech, trochu odskakuje, cítím se jako že octávka se mě snaží neustále udržet v mantinelech průměrné jízdy a to možná proto, že jí nejvíc vyhovuje...
celkově kvalitní rodinné auto...

Motor:

T: 1,6 16v 84kw musím říci je to opravdu zdařilý motor, dnes již sklouzává do průměru ale v roce 1992 to byla nadprůměrná koncepce...
chová se trochu zvláštně do 2000 otáček je to poměrně nudný a točivý moment nenadchne... zvlášť když vystoupíte z tdi... ale když se dostanete ke třem tisícům cítíte že to s tím motorem není zas tak zlé... kolem tří tisíc už máte motor v kabině /myslím hluk/, ale to je vám najednou jedno motor chytne úplně jinou notu a jde ochotně do otáček cítíte neochvějnou sílu která dodává autu příkladnou dynamiku.. do barrandovského kopce ukáže mnohým vyším kubaturám zadní světla... ale otáčkoměr musí mít 4000 až 6000 tisíc....
co chybí dole vynahradí motor nahoře/myslím otačky/

O: tady cítím asi největší rozdíl, motor vás prěstěhuje mezi 1500 až 3000 otáček... tam mu je prostě dobře.. a musím uznat že motor je opravdu úsporný... pocitově má vyšší výkon než udávaných 66kw... dá se jet poměrně dynamicky a na řadící páku můžete v podstatě zapomenout...
s tímhle motorem mě hodně baví táhlé kopce,
to je prostě nepřekonatelný... ale když překročím 3000 otáček tak už nic jenom trochu více kouře... na dálnici je doma...
pohodlí a vnitřek:

T: na rok výroby poměrně kvalitní měkčené plasty, nic nevrže,
sedačky jsou nízko a jsou celkově měkčí... auto je na můj vkus trochu hlučné 130km na dálnici už na poslech vážné hudby není... trápí i hluk od kol... klimatizace ok... topení 4 až 5km... celkově je to nižší střední třída..

O: vnitřek působí celkově luxusněji, je příjemně jednoduchý a sedačky jsou příkladné. Trochu to v autě vrže/ ze dveří, ze sloupku, a odněkud vzadu/ klimatizace skvělá, topení 6km až 8km. Na dálnici se dá tiše povídat i při 150 km rychlosti. Pro mě celkem silná stránka Octavie... je taky o 7 let mladší
spolehlivost:

T: koupil jsem zachovalý kus, ale něco vrzalo v motoru, přišlo se na to že je to vodní pumpa, výměna rozvodů a pumpy stálo 10000 tisíc, hodně... teď jsem měnil levý zadní lem 3000kč. olej.. to je vše za rok provozu...

O: přítelkyně ze začátku byla docela nešťastná... celá mechanika stěračů, váha vzduchu, palivoměr, zvlněné kotouče, rozvody... ale teď už je rok klid...
řazení:

T: řadí se prostě skvěle, baví vás podřadit,

O: je trochu gumovější ale taky velmi dobré

Shrnutí:

T: mám toyotu rád... nedá vám luxus německých značek, ale je užasně hravá, a tím že váží 980kg /dnes už se takhle lehké auto koupit nedá/ tak s výkonem 84kw vás pobaví dynamikou, která překvapí řidiče okolo vás protože vzhled je nenápadný. Já ji koupil kvůli ceně, ale když do ní sedám chci aby jízda byla co nejdelší...

O: Do Italie na lyže ideální auto. Berem si ji s přítelkyní logicky na dlouhé trasy. Prostě se cítím bezpečně a dospěle.

Kdybych měl děti vozím je octávkou.

Závady a opravy na autě

Rezivění lemů, vodní pumpa, něco tluče v zadní nápravě.
<
Přejít na standardní verzi stránky »