Zavřít recenzi

Honda Jazz 1.4 cool

“Jazz up your life!”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1339 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.6
Omlouvám se všem, kteří čekají mnohaleté zkušenosti s jazzíkem - to zde (zatím) nenajdete. Vy kteří chcete slyšet zážitky z koupi nového auta - čtěte dál. :)

Takže, píšu zde své první zkušenosti s jazzíkem. Proč jsem vlastně toto auto zamýšlel? Myslím dnes hlavně ekonomicky (ekologicky?). Ještě tak v únoru jsem byl skoro rozhodnut pro noý Quashqai v 1.5 nafťák, ale jelikož koupě auta není jako kupovat rohlíky, tedy alespoň pro mě ne, tak jsem parametry posuzoval dál a jazz prostě vyhrál svou užitečností a relativní lácí provozu. Vše ale zatím jen dle čtení diskuzních fór v česku i v zahraničí. Samozřejmě proběhla i zkušební jízda a ke konci dubna nakonec vše vyznělo pro hondu jazz a přispělo k tomu právě to zdražování nafty. Spotřeba nafty u Qashqaie je udávána jako jedna z nejnižších na trhu, nicméně očekával jsem, že se tomu v jazziku přiblížím, ikdyž jazzík tedy naftový není.

Při objednávání auta jsem ješte dál vnitřní prostor vyšperkoval dalšími užitečnými věcmi, pokud si to někdo ještě budete kupovat velmi doporučuji schránku na CD na stropu u vnitřního zpětného zrcátka. Je hodně velká a pojme takových 20 CD a má ještě jednu dost hlubokou kapsu např na řidičovy brýle a třeba kapesník. S touto konfigurací překonává jazz svými odkládacími prostory kterékoliv další auto na trhu. Celková cena i s tažným zařízením nepřesáhla 385tisíc.

A jaké tedy bylo mé první svezení? První úsek byl cca 35 kilometrový od dealera domů a nikoliv po dálnici, ale po pěkné kopcovité okresce s hustým provozem aut. Když jsem od začátku kupoval jazzika s ohledem na jeho uznávanou hospodárnost, tak jsem si řekl - i vzhledem k novotě auta - že prostě žádné vytáčení motoru nebude, maximálně 80-85, vše dle předpisů, prostě lehká noha na jízdu na spotřebu. Palubní počítač měl při výjezdu z autosalónu najeto 24 km a ukazoval průměr 6,0 litrů. Vynuloval jsem tedy průběžné kilometry na nulu - tímto se i resetuje průměrovač spotřeby - a byl jsem zvědav, kolik to napočítá po příjezdu z domu. Hned po výjezdu jsme začali nekdě na 5,7 litrech a pak to vše začalo. Samozřejmě při nějakém to větším kopečku dolů nic nešlo, chvilkou třeba i desetinka nahoru díky nižšímu rychlostnímu stupni, ale už asi 7 km před cílem jsem byl jako v sedmém nebi: Na displeji se ustálilo číslo 4,6! Toto jsem díky tomu, že posledních 7 km je sice dle značení pod 50kou ale přece jenom po naprosté rovince udržel až do příjezdu domů.

Chtěl bych zdůraznit, že tato má jízda na spotřebu mě nijak neiritovala. Na jiných fórech řidiči jazziku říkali, že je to teda na nervy, ale ja jsem byl v poho. Všude lehce pod stanovený rychlostní limit a navíc naprostá pohoda uvnitř. Na volnoběh je motor neslyšitelný a na ksemaforech máte skoro nucení nastartovat motor, při jízdě krásný hluboký tón a jízda sama? Komfortní, prostor kolem mne mnohem větší než ve kterémkoliv SUV kde vás plastu všude tlaší do kolenou, zvýšený výhled -> perfektní přehled o dění před vámi, nerovnosti povrchu městské aglomerace jazzík překonával velice měkce a o to více mě pak překvapilo téměř neznatelné naklánění vozu při průjezdu zatáček. Ale opravdu největší radost mám z variability vnitřního prostoru, všech těch odkládacích schránek uvnitř a právě z té spotřeby 4,6 po okresce. Kolik to asi bude po dálnici? No to se chystám ověřit v létě při jízdě na dovolenou.

Co si můžu jen přát? No nakonec snad aby ještě víc stoupla cena benzínu - aspoň tak na 60 kč/litr - a trochu to na těch silnicích prořídlo. Pak budou jezdit jen úsporná auta tohoto typu, budou se dodržovat předpisy a já se na českých silnicích budu cítit bezpečněji. (28 května 2008) PS: No a výhodu nízkého povinného ručení u jazziku asi nemusím uvádět (2700 Kč na první rok provozu, limit 80miliónů, včetně asistenčních služeb.)

Závady a opravy na autě

Ne, je nové :)
<
Přejít na standardní verzi stránky »