Zavřít recenzi

Saab 9000 cc

“Nedoceněné, přesto vynikající auto.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1987 
  • Typ motoru: 2.0i 
  • Stav km při koupi: 236 000 km 
  • Stav km nyní: 239 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,5-8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.6
Vlastním SAAB 9000 už po třetí, tento model mě naprosto uchvátil, takže nechci žádný jiný, leda Talladegu.

Mého posledního SAABA jsem koupil v perfektním stavu, když vezmu do úvahy rok výroby a počet najetých kilometrů, dokonce jsem měl štěstí a tak znám velmi podrobně i historii tohoto auta, kdo s ním jezdil a jak.

Motor je nepřeplňovaný dvoulitr, zajišťuje pěkné svezení za velmi zajímavou spotřebu, běžně jezdím za 7,5 l/100km a to rozhodně nejsem brzda provozu. Soobík má najeto skoro 240 000, ale při pohledu do motorového prostoru by jste hádali sotva polovinu, z motoru nic neteče, nevrže a vše funguje jak má. Převodovka je poměrně krátká, její kulisa je trochu nepřesná,ale ne natolik aby člověk musel rychlosti hledat.

Jízdní vlastnosti jsou bezvadné. Je vidět, že auto vyvinuli a postavili švédští trolové, Saab sedí jako přibitý, je jedno jestli jedete 190 po dálnici, nebo prorážíte sněhovou závěj, nikdy bych nevěřil jak může být jízda pohodlná ve dvacet let starém autě. Výbava je naprosto nadstandartní, palubní počítač, vyhřívané sedačky, nastavitelné výškově, bederní opěrka zad, aj vyhřívaná zrcátka, všechna okna v elektice, v roce 1984, kdy mělo auto premiéru nemělo přímou konkurenci a hodnoty přetrvaly dodnes.

Vzhled interiéru i exteriéru je čistě subjektivní věc, mě osobně se zaoblené hrany líbí, víc než uhlazený model CSE, navíc využitelnost kufru je u "CCčka" lepší. Nesouhlasím s těmi kdo srovnávají tento model s Fiatem Croma, podoba tu sice je (navrhoval je stejný disainér) , ale svým charakterem je Saab 9000 typický švéd se všemi výhodami a neduhy. Jediné co tento model skutečně sužovalo byla koroze spodků dveří a lemů blatníků, to se podařilo odstranit a po roce 89, kdy devítitisícovka dostala celozinkovanou karosérii. Mezi další bych pak zařadil poruchy na elektoinstalaci, např. vypálená relé, nebo nižší životnost SDI kazet, nahrazující klasický rozdělovač. Tyto závady se však dají poměrně lehce a za rozumné peníze odstranit. V porovnání se stejně starými vozy je na tom SAAB pořád velmi dobře.

O SAABU 9000 by se toho dalo ještě napsat spoustu. Ale my co v těchto vozech jezdíme, víme, že atmosféra, pohodlí a bezpečnost číší z každého detailu a ten kdo v tomto autě nejel, nikdy nepochopí větu: "Proč jet letadlem, když můžu letět SAABEM?

Závady a opravy na autě

Nestahu je se zadní okénko za řídičem.

Koroze spodního lemu blatníku.
<
Přejít na standardní verzi stránky »