Zavřít recenzi

Škoda Felicia LX 1,9D Combi

“Spolehlivý automobil nezasluhující si pověst hlučného, smrdlavého a nespolehlivého vraku.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1896ccm 
  • Stav km při koupi: 133 387 km 
  • Stav km nyní: 179 428 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 12 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,5-5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
Po roce provozu a cca 46tkm nové zkušenosti ohledně svého vozu. V zásadě se ale nic podstatného neudálo. Spotřebu držím v průměru kolem 4,9l/100km. Výměnou prošly tlumiče,brzdy,čepy a silentbloky.

Což už jsem avizoval v předešlé recenzi. Reakce ostatních, že auto má těžký motor a je silně namáhána přední náprava se mi jeví jako neopodstatněná. Myslím, že 50 kg navrch nemůže mít až zas tak negativní vliv jak někteří tvrdí. Osobně jsem žádně negativní změny nezaznamenal.

Automobil je takřka denně v provozu. Bez problémů projel křížem krážem celou republiku a podíval se i k našim sousedům v SRN. Vyjma několika defektů pneu a stávkujícího relé žhavení se nevyskytl za celou dobu používání žádný zásadní problém. Závady, jež sou popsány výše jsou nepodstatné a vznikly běžným opotřebením.
Jak už jsem uvedl v předchozí recenzi, auto není trhač asfaltu.

Výkon není nijak omračující,ale zase to do jisté míry dohání točivým momentem. Auto je dobře zpřevodované, takže líné rozhodně není. Bez problému se dostanu na dálniční tempo aniž bych motor musel nějak trápit. Rychlost si auto udržuje kopec nekopec. Maximální možnou rychlost jsem podle navigace dostal na 182.6km. To už ale motor byl v červeném pásmu otáček. Takže nedoporučuji. bez problému se ale dá dosáhnout na 155-160 km/h a bez nějakého úsilí si tuto rychlost v pohodě držet.

Auto je živé i pokud se plně obsadí. Pravda, už to není jako když jedete sami, ale na pohodlnou jízdu bez vytáčení motoru to pořád stačí.
Jediné co mi vadí, jsou příliš krátké sedáky,ale na druhou stranu nemohu říci,že bych se cítil výrazně nepohodlně.

Toto auto je velmi spolehlivé s nízkou spotřebou, malými provozními náklady, pohodlné (pro menší postavy), a praktické.
Auto parkuji v garáži, pravidelně je ošetřován lak a karoserie celkově,takže koroze se zatím objevuje jen z vnitřku pátých dveří(bohužel) a jen malinkým zvlněním laku na zadních lemech.

Závady a opravy na autě

Prasklý vlnovec výfuku, smrt klaksonu, vadné relé žhavení, prasklý skelet sedáku řidiče, prasklá nádobka servokapaliny, smrt termostatu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »